אסתר הורגן
אסתר הורגןצילום: באדיבות המשפחה

התביעה הצבאית באיו"ש הגישה לבית המשפט הצבאי בסאלם כתב אישום נגד המחבל מוחמד מרוח כבהא מהכפר טורא אל גבריה שבאזור ג'נין המואשם ברצח אסתר הורגן הי"ד.

בכתב האישום מתוארים הרגעים האחרונים בחייה של הורגן, רגע לפני שהמחבל ביצע את הרצח המזעזע.

על פי כתב האישום כבהא שהה ביער לשם איסוף פטריות ואז נתקל בהורגן. היא נבהלה ממנו והחלה להימלט בריצה מהמקום. אחרי שעברו כ-15 מטרים השיג המחבל את הורגן ואחז בידיה תוך שהיא צועקת. כבהא השליך אותה לעבר גל אבנים, הרים אבן והיכה בראשה עד שגופה הפסיק לזוז וקולה נדם.

לאחר מכן חזר כבהא לביתו, התקלח, החליף בגדים ונמלט להרים עד שנתפס על ידי כוחות הביטחון.

כתב האישום, הכולל שישה סעיפים, מפרט גם את המניע לרצח - מות חברו של המחבל בכלא בישראל. "בעקבות כך החליט לבצע פיגוע. לשם כך בחן מספר מתווים אפשריים לביצוע הפיגוע. תחילה שקל לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון".

אלא שבעוד תכנית זו נגנזה, הרעיון נותר נטוע במוחו של המחבל והוצא לפועל אחרי כחודש כשהחליט שביער ריחן יצליח למצוא יהודים ולפגוע בהם ונתקל באסתר הורגן הי"ד.

"מחזותה החיצונית של המנוחה הבין הנאשם כי היא יהודייה. המנוחה הבחינה בו, מבטיהם של השניים הצטלבו והיא החלה לרוץ בבהלה לכיוון ההתיישבות. אז גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה בכוונה של המנוחה ממניע לאומני ולהוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה", נכתב בכתב האישום.

התיאור של הרגעים הבאים קשה במיוחד. "הנאשם רץ אחר המנוחה לאורך כ-15 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהן הבחין בצד השביל. המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן וכתוצאה מכך היא החלה לדמם מהראש. המנוחה המשיכה לצעוק תוך שהיא מתנגדת באמצעות ידיה ורגליה ומנסה להתרומם. בתגובה, הנאשם התיישב מעל גופה של המנוחה, תוך שהוא מצמיד את ידיה לצדי גופה ומניח את ברכיו עליהן בכדי למנוע ממנה להתנגד או לברוח. אז, נטל הנאשם בידו אבן גדולה, הנגיף אותה בשתי ידיו מעל לראשו וחבט באמצעותה פעמיים בצד ימין של ראש המנוחה. המנוחה הגבירה את זעקותיה תוך שהדימום מראשה גובר".

"לאחר מכן נעמד הנאשם מאחורי ראשה של המנוחה, אחז בבה בבגדיה וגרר אותה על גבה לאורך כשלושה מטרים אל תוך סבך העצם הרחק מהשביל כדי להסתיר את מעשיו ולאפשר לעצמו זמן למנוסה בטרם יבחינו במעשיו. המנוחה המשיכה לזעוק ולנסות להתגונן באמצעות ידיה. עת הגיע לסבך העצם הוא השליך אותה ארצה כשפניה לכיוון האדמה. בשלב זה נטל בשתי ידיו אבן נוספת גדולה מקודמתה וחבט באמצעותה בחלקו האחורי של ראשה", מתאר כתב האישום את רגעיה האחרונים של אסתר.