חגית משה ובצלאל סמוטריץ'
חגית משה ובצלאל סמוטריץ'נעם נסימי ודוד ווייל

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הציע ליו"ר הבית היהודי חגית משה את המקומות 2 ו-8 ברשימת הציונות הדתית, וזאת בתנאי ששתי המפלגות מתמזגות מיזוג מלא, כך נודע לערוץ 7.

בין הצדדים לא מתקיימים מגעים ישירים מאז הבוקר (חמישי), וזאת למרות שהמועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא הערב.

הסכם לשריון מועמד מטעם מפלגת הציונות הדתית במקום ה-28 ברשימת הליכוד בעקבות ההתמודדות המשותפת עם מפלגת "עוצמה יהודית" הוכן, אך טרם נחתם על ידי ראש הממשלה.

ח"כ ניר ברקת פועל בשעות האחרונות לתווך בין הצדדים, וזאת בתיאום עם ראש הממשלה. על הפרק אפשרות של שריון נציג לבית היהודי בעשירייה הרביעית בליכוד.

גורם במפלגת הציונות הדתית אמר בצהריים כי סגירת ההסכם אמש עם איתמר בן גביר התרחשה לאחר שהתברר לאנשי המפלגה כי חגית משה נמצאת עם בן גביר במשא ומתן.

לטענתו, במשא ומתן שהתנהל אתמול בבוקר בתיווך הרב סדן הסכים סמוטריץ' לתת לבית היהודי את המקומות 2, 4 ו-6 ברשימה של שתי המפלגות, אולם סירב לדרישת הרב סדן להימנע ממיזוג מלא ולהכריז על הנהגה משותפת.

נציין כי בבית היהודי דוחים על הסף הן את התנאי של מיזוג מלא בין המפלגות והן את המקומות שהציע סמוטריץ' למפלגה במסגרת המו"מ.

שורה של פעילים בולטים במפלגת הבית היהודי, ובהם נציגים מוניציפליים ראשי סניפים, שיגרו מכתב ליו"ר המפלגה, חגית משה, וקראו לה שלא להיכנע למהלך שביצע יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'.

"אנחנו סגני ראשי עיר, חברי מועצות וראשי סניפים, חברי מרכז הבית היהודי המייצגים מצביעים רבים ברחבי הארץ, מביעים שאט נפש מהמהלך הפוליטי הלא הגון של האיחוד הלאומי בראשותו של בצלאל סמוטריץ'", כתבו.

"אנו מצרים על כך שסמוטריץ' בחר לפגוע באמון שניסינו לבנות עמו ובעודו מעביר לנו מסר מרגיע שאנו לקראת חתימה קידם מהלך הפוך של חתימה עם עוצמה יהודית ונעם בזמן שאנו פועלים לאחדות אמיתית עימו ודוחים הצעות ממפלגות אחרות עבור אחדות זו. צעד זה מטיל צל כבד על יכולתו להנהיג את הציונות הדתית ומעיד כי פניו אינם לאחדות בציונות הדתית אלא לרמיסת הבית היהודי", הוסיפו הפעילים.

"אנו קוראים לך שלא להיכנס עמו לריצה משותפת ללא הסכמה על שני מקומות ריאליים עבור הבית היהודי בכל פתרון שיהיה. אנחנו מאחוריך ומחזקים את ידייך שלא להיכנע לאלימות פוליטית, זו אינה דרכנו. בהצלחה", סיכמו.