ועדת השמות ברכבת ישראל אישרה את בקשת המועצה המקומית כוכב יאיר לקרוא לתחנה החדשה של המסילה המזרחית, שתוקם בין הישובים טירה וכוכב יאיר, בשם ״טירה-כוכב יאיר״.
תחנת הרכבת "טירה – כוכב יאיר" צפויה לשרת את תושבי העיר טירה, המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל ואת יישובי צפון מערב השומרון, צור נתן וצור יצחק.
מדובר בישובים המונים יחד כ-45 אלף תושבים, שכיום אינם מקבלים שירות רכבתי. יתרה מכך, ישובים אלה סובלים מחוסר בתשתיות תחבורה ראויות ומעומסי תנועה רבים.
מיזם המסילה המזרחית הוא מגה-פרויקט מרכזי, הכולל הקמת מסילה עוקפת למסילת החוף, שתחבר את יישובי עוטף מטרופולין תל אביב עם המטרופולינים חיפה, ירושלים ובאר שבע.
המסילה החדשה תהווה לראשונה אלטרנטיבה למסילת החוף הקיימת כיום ומחברת בין צפון הארץ לדרומה בפרוזדור איילון. המיזם החדש עתיד להוות את החוליה המרכזית במערך המסילתי של מדינת ישראל.
הפרויקט כולל הקמת מסילה חדשה באורך של כ-65 קילומטרים, במזרח שפלת החוף, ממסילת החוף באזור פרדס חנה, דרך חדרה, כפר סבא, ראש העין, קרית שדה התעופה ועד ללוד. לאורך המסילה יוקמו 6 תחנות רכבת חדשות, בהן שתי תחנות שישרתו לראשונה גם את המגזר הערבי: תחנת טירה-כוכב יאיר ותחנת טייבה.
הפרויקט מבוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל ורכבת ישראל, היקף הפרויקט נאמד בכ-10 מיליארד שקלים. המסילה המזרחית תאפשר לעקוף את צוואר הבקבוק של פרוזדור איילון, ותשמש גם שדרה מרכזית להעברת סחורות מנמלי חיפה ואשדוד לכל הארץ, תוך צמצום תנועתן של עשרות אלפי משאיות בכבישים.
הפרויקט כולל הקמת מסילה חשמלית כפולה מחדרה ועד תחנת רכבת ראש העין צפון והוספת מסילה שנייה לאורך תוואי מסילת הרכבת הקיימת, בקטע שבין תחנת ראש העין צפון ועד לתחנת רכבת לוד, תוך שדרוג התוואי וביצוע שיפורים גיאומטריים. המסילה הכפולה תאפשר נסיעת רכבות חשמליות במהירות של 160 קמ"ש.
עוד כולל הפרויקט חיבורים מסילתיים נוספים ברשת הארצית עם מסילת החוף, מסילת הירקון, ומסילת לוד - תל אביב. בכך המסילה המזרחית יוצרת חיבור בין ארבעת המטרופולינים הראשיים בישראל.