יובל אהלי
יובל אהליצילום: עצמי

אז חה"כ סמוטריץ' הגיע לרב דרוקמן כדי שיברך אותו כנציג שאחראי על "להרים את דגל הציונות הדתית ברמה".

ואני לא מאשים אותו, אכן התמיכה של הרב דרוקמן חשובה וכזקן רבני הציונות הדתית האמירה שלו משמעותית אבל זה לא יכול להיות רק לכיוון אחד - אם בצלאל רוצה את התמיכה של הרב דרוקמן הוא צריך גם לקדם את הדברים שחשובים לרב דרוקמן ולציונות הדתית בראשותו.

רוצים דוגמא אחת? בואו נדבר על גיור.

מתווה הגיור של שר המשפטים לשעבר משה ניסים. מתווה שלכל הדעות מבקש להגיע לסוג של הסכמה ופשרה באחד הנושאים הקריטיים של העם היהודי בארצו, מתווה שכבר ב-2018 תמכו בו הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב איסר קלונסקי והרב אריה שטרן ועוד אחד הרב דרוקמן.

הרב דרוקמן כתב בעצמו: "זה לא הרע במיעוטו אלא טוב ברובו, במציאות הקיימת בלי חוק גיור כל נושא הגיור הולך ומתכרסם ונפגע אנושות, כי כבר בג"ץ הכיר בגיורים פרטיים, אמנם של בית דין חרדי אבל כבר עומדת על הפרק עתירה של רפורמים ובג"ץ אולי יכיר בהם אם לא יהיה חוק שמונע את הדבר, אז חוק חייב להיות''

ובצלאל? החליט ללכת עם הרבנים החרדים. בצלאל יצא נגד אותם רבנים שתמכו במתווה, הביע תמיכה ברבני ש"ס ובאריה דרעי ותמך בקידום החוק שלהם שבעצם יוצר קיפאון בתחום הגיור, משאיר את המצב בדיוק כמו שהוא ולא מאפשר שום תיקון בנושא המהותי הזה.

שלא יובן לא נכון, זו זכותו המלאה ולגיטימי לגמרי שזו תפיסתו אבל אי אפשר לאחוז את החבל משני קצותיו. אי אפשר לבקש את תמיכתו של הרב דרוקמן כשזה חשוב לך כי אתה מאמין בדעתם של הרבנים אבל להתעלם ממנו לגמרי בתחום המקצועיות שלו ולא לקדם את הדברים שחשובים לו באמת, ולא רק לו, אלא לציונות הדתית ומדינת ישראל כולה.

אז הנה ההזדמנות לתיקון. בצלאל סמוטריץ' אתה מוכן להצהיר שתלך בדרכו של הרב דרוקמן ותקדם את מתווה ניסים ואת חוק הגיור שלו?

הכותב רב, איש חינוך ופעיל חברתי