פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

לאחר חילופי מהלומות רבים בצמרת המלחמה בנגיף קורונה באשר למשך הסגר המהודק, הוחלט בהסכמת הליכוד וכחול לבן כי הסגר יוארך עד יום ראשון הקרוב בשעה 07:00 בבוקר, במקום בחצות כפי שהוצע לפני הדיון בנושא.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הדסה, אמר: "הסגר לא השיג את מה שהיה אמור להשיג, התחלואה לא קטנה, שיעור התחלואה נמצא אפילו טיפ-טיפה בעלייה וחייבים לחפש אסטרטגיה חדשה".

"למה אנשים יוצאים מהבתים? למה מרגישים חופשיים? כי זה דרגה של אי אמון, חוסר משמעת, חוסר רצון להיכנס מתחת לאלונקה. בסופו של דבר אני לא יודע אם הסגר הזה באמת מילא את תפקידו. אנחנו טובים מאוד בלהטיל סגר, אבל גרועים בתכנון תוכניות יציאה מהסגר.

''עושים את הדברים בצורה לא אופיינית למדינת ישראל, שהיא מדינה צעירה שעושה דברים נועזים, מפתחת דברים שאף אחד לא מפתח, הפכנו למדינת זומבי".

רוטשטיין התייחס למגבלות שיוסרו ביום ראשון, והסביר מדוע לדעתו פתיחת הקניונים לא בהכרח תגרום לעלייה בתחלואה: "הסגר הזה היה שונה כי התחלואה גברה תוך כדי הסגר, בזה ששמנו בבתים את האנשים. זה מה שקרה בפעם הקודמת בפתיחת הקניונים והמסחר, כך שאני לא בטוח שעם פתיחה מסודרת, שהציבור יכבד את נהלי הבידוד, מסכות וכו', באמת תהיה עלייה או עלייה משמעותית בתחלואה. הקורונה פה בשביל להישאר, אולי הציבור יבין שהעסק בידיים שלו ולא של הממשלה, וישמור על עצמו כמו שצריך".