מצליחה להביא את הטוב מכל המגזרים. סיון רהב-מאיר
מצליחה להביא את הטוב מכל המגזרים. סיון רהב-מאירצילום: אייל בן יעיש

אתם גיבורים. אתם, ששומרים. שלמרות הבלגן בממשלה, פשוט לוקחים אחריות אישית על החיים שלכם ושל יקיריכם. אתם שמסתכלים על נתוני התחלואה והתמותה, ומפעילים את השכל הישר.

אתם שלא הלכתם להלוויה המונית, ולא למסיבה לא חוקית, ולא הורדתם מסיכה במשרד. אתם שמג'נגלים כבר שנה בין עבודה ובית, שמתגעגעים לארוחת בוקר זוגית בבית קפה, אחרי שהילדים עלו על ההסעה (אח, איזו נוסטלגיה).

החזית של מדינת ישראל נמצאת היום בשדה קרב חדש: בין הסלון למטבח. המדינה הזו מחזיקה מעמד כעת בזכות מיליוני אנשים כמוכם. אנשים שמעירים את הילד בבוקר ללמידה מרחוק, מנגבים דמעות אחרי מריבת ילדים, מדפיסים שיעורי בית, חושבים על הפעלות לאחר הצהריים ובמקביל מתפקדים כטכנאי זום, חדרנים, מנקים, מזכירות בית ספר (מתי מישהו ימציא לי אפליקציה שתדמה צלצול?).

לא, עורך דין בן 35 לא אמור לשבת בעשר בבוקר וללמד ילדה בכיתה א' לכתוב חיריק, בעוד האח המתבגר מתלונן ברקע על הווי פיי. לא, מתכנתת בת 38 לא אמורה להשאיר הודעות קוליות בווטסאפ בענייני עבודה ב-12 בצהריים, בעודה מנסה להשתיק ילדים ברקע. רק השבוע הקטנה שלנו שאלה אם אנחנו מזמינים לה עכשיו תחפושת לפורים רק בשביל עצמה, או שהחברות ייראו, והוסיפה משפט: "אימא, אני כבר לא זוכרת איפה המקום שלי בכיתה".

כשכל זה ייגמר, אתם אלה שיגיע להם עיטור העוז. אתם ששמרתם על בידוד גם אם יכולתם לחפף. אתם שלא פתחתם את העסק. אתם ששוב ושוב הייתה לכם ביקורת על ההתנהלות, אבל המשכתם להתפלל בגינה הציבורית, או הסברתם לילד למה לא נחגוג השנה מסיבת יום הולדת כמו תמיד, ולא בגלל הפחד מקנסות ומשוטרים. אין פה תמונת ניצחון אחת, יש פה אינספור רגעים קטנים של ניצחון.

הרמב"ם כותב שהאדם השלם, המושלם, לא מקיים מצוות בגלל פחד ויראה, ולא כדי לקבל שכר, אלא – "עושה האמת מפני שהוא אמת – וסוף הטובה לבוא".

מיליוני אנשים בישראל, מכל המגזרים, עדיין עושים כעת את האמת פשוט מפני שהיא האמת. תודה. וסוף הטובה לבוא.