יוסי אזרחי
יוסי אזרחיצילום: באדיבות המצולם

"תכינו את שולחן הניתוחים" אמר הרופא בטון סמכותי "זה עכשיו או לעולם לא, בואו נציל אותו", היה זה רגע מכונן.

רופא המחלקה - ד"ר נבט, נחוש בדעתו לנתח את יעקב, בידיעה שכל צעד אחר עלול להביא למותו. "עצרו הכל" קראה דפנה.

"בעלי יעקב ואני חתמנו בפניכם כי ד"ר נבט לא יוכל לנתח את יעקב, עד אשר יודיע קבל עם ועדה כי הוא מתנגד למינוי של ד"ר אברמסון לתפקיד מנהל בית החולים".

"גברתי, ברור לך שאת מסכנת את בעלך?! הרי הדרישה לא הגיונית וכל המתנה מדרדרת את מצבו. מה גם שד"ר נבט הוא מהרופאים הטובים במחלקה, שלא לומר בארץ. דעותיו לגבי מינוי מנהל בית החולים אינן רלוונטיות לסיטואציה, ואולי בכלל הוא יתמודד בעצמו לתפקיד"

"בשום פנים ואופן לא!", השיבה דפנה והמשיכה, "יהיה המחיר אשר יהיה, ד"ר נבט לא ינתח את יעקב עד אשר יאמר בקולו כי הוא יתנגד למינוי ד"ר אברמסון ואף יתפטר מתפקידו במידה וכך חלילה יקרה".

הדיון נמשך ונמשך.. תחנוני הצוות המטפל לא עזרו ודפנה נותרה מקובעת בדעתה. הערב ירד ומצבו של יעקב התדרדר. המדדים החלו לזייף וד"ר נבט החליט לעשות מעשה. יצא אל דפנה ואמר: "מה תאמרי אם אספר לך כי החלטתי להתמודד לתפקיד במקומו, תאשרי לי לנתח יעקב?".

דפנה חככה בדעתה "בתנאי שתתחייב כאן ועכשיו שאם הוא יבחר ע"י המועצה, אתה תתנגד לכך ותתפטר מתפקידך. אם תצהיר זאת כך, אאשר לך לנתח את יעקב" השיבה דפנה בהחלטיות, והותירה את ד"ר נבט מהורהר בסוגיה רפואית מאתגרת. כיצד לכל הרוחות קשור מינויו של ד"ר אברמסון לניתוח הנדרש. וחוץ מזה מי בכלל אמר שהמועצה תמליץ עליו?!

התקשורת הישראלית עושה כל שעל ידה, כדי לחלץ מבנט ושקד הודעה רשמית לגבי השאלה הכל כך מיותרת "רק לא/כן ביבי". נראה כאילו נפתח מירוץ יוקרתי בין המחוייטים והמעונבים הנמצאים בביתנו על הקיר באיכות 4K, כשהמנצח יהיה זה שיסחט מבנט את התשובה המיוחלת.

ונניח שחבורת הרייטינג הייתה מקבלת תשובה - מניחה את הדעת. מה לדעתכם הייתה השאלה הבאה:
א. "מה המצע שלך, וכיצד אתה מתכוון להלחם למען אזרחי ישראל בממשלה הקרובה?"
ב. "האם תהיה מוכן להחרים למעננו עוד ציבור?"

המשל הוא משל, והנמשל מובן לכולנו. הגיע הזמן להחליף דיסקט. לא יהיו לנו עוד הרבה הזדמנויות להציל את יעקב. הרי לבסוף, גם דפנה הבינה כי ד"ר נבט הוא האיש הנכון במקום הנכון ובחרה בו לנתח את בעלה. שבוע טוב יעקב