שחקני מכבי חוגגים הערב ניצחון דרמטי וחשוב
שחקני מכבי חוגגים הערב ניצחון דרמטי וחשובצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אופי של אלופה. לזכות באליפות זה קשה, לשמור על תואר האליפות בו זכית זה קשה יותר, כך לפחות גורסת הקליאשה. הערב (מוצאי שבת) הוכח כי לזכות באליפות זה פשוט עניין של אופי - או שאתה יכול ועושה את זה או שאתה פשוט לא.

העונה, כך היה נראה, סוף כל סוף, אחרי עשור, מכבי חיפה יכולה לעשות זאת. הכל שיחק לטובתה - מאמן אלוף שלוש פעמים ברציפות בדמותו של ברק בכר הגיע, החלוץ הבכיר רוקאביציה בכושר הבקעה מדהים, היריבה המרה והמושבעת מכבי ת"א מגמגמת בליגה וגם לחץ האוהדים נעלם עם פרוץ נגיף הקורונה.

לאט לאט הכל קרס והערב זה כבר הפך לעובדה מוגמרת - מאבק האליפות נפתח מחדש.

מה שהחל עם הפסד דרמטי בדקה ה-95 במשחק העונה למכבי ת"א שמצאה מאז את האיזון שלה עם מאמן חדש על הקווים, המשיך הערב עם הפסד של חיפה למ.ס אשדוד במשחק בו איבדה גם את מלך השערים שלה רוקאביציה שנפצע בתחילת המשחק ואין לדעת מתי ישוב לפעילות.

זה לא היה רק ההפסד הרביעי של ברק בכר, אלא גם המשחק הראשון העונה בו הקבוצה שלו לא מצאה את הרשת, ופתאום היתרון בפסגה שלפני שלושה מחזורים היה שמונה נקודות - עומד על שתיים בלבד.

היה זה לאחר שבמשחק המקביל, ניצחה האלופה בשנתיים האחרונות, מכבי ת"א, את בני סכנין משער בדקה ה-95, ממש כמו במשחק העונה מול חיפה לפני שבועיים, ובכך צימקה את הפער בטבלה מחיפה לשתי נקודות בלבד.

מכבי שלא הפסידה לסכנין בליגה כבר 17 משחקים, הרצף הפעיל הטוב ביותר של הצהובים מול יריבה כלשהי, כבר עם 22 נקודות מ-24 אפשריות תחת אימונו של פטריק וואן לואן וסופרת 11 משחקים רצופים ללא הפסד - מכבי חוזרת להיות הקבוצה הטובה בליגה.

חיפה? איבוד נקודות בדרבי החיפאי במחזור הקרוב, עשוי לגרום לה לאבד את המקום הראשון בטבלת הליגה לראשונה העונה. בדרך למהפך?