תא"ל (במיל.) אמיר אביבי
תא"ל (במיל.) אמיר אביביצילום: באדיבות 'הביטחוניסטים'

תנועת הביטחוניסטים שלחה מסמך עליו חתומים בכירי התנועה לבכירי ממשל ביידן ולחברי הקונגרס והסנאט האמריקאים ובו המלצות למדיניות במזרח התיכון בתקופת הממשל החדש.

על המסמך חתמו האלופים במיל. גרשון הכהן וג'רי גרשון, והוא נכתב על ידי צוות החוקרים של הביטחוניסטים בהובלת רח"ט מחקר באמ"ן לשעבר, תא"ל במיל' יוסי קופרווסר.

המסמך עוסק בשלושה נושאים עיקריים: איראן, הפלסטינים והמדיניות הכללית במזרח התיכון אל מול הציר השיעי, האיסלאם הסוני הרדיקלי וחיזוק הסכמי אברהם עם המדינות הסוניות המתונות.

כחלק מהמלצות הביטחוניסטים, נכתב על הסוגיה הפלסטינית כי על מנת לפתוח במשא ומתן מול הפלסטינים, על הפלסטינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, להפסיק את תשלום המשכורות למחבלים, ולהפסיק את ההסתה הפלסטינית נגד ישראל כולל במערכת החינוך הפלסטינית. בנוסף, הודגשו האינטרסים הביטחוניים לאומיים של ישראל בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון.

בנושא הגרעין האיראני, ממליצים הביטחוניסטים לממשל בין היתר, לשמר את הלחץ על המשטר האיראני עד להגעה להסכם משופר, מקיף ומחייב, לחדש את אמברגו הנשק על איראן ולהכליל את סוגיית הטילים הבליסטים והמעורבות האזורית של האיראניים בהסכם החדש. הודגש כי יש להשאיר בכל מצב את האופציה צבאית על השולחן.

בהתייחסם להסכמי אברהם - הביטחוניסטים ממליצים להמשיך ולהרחיב את מעגל השלום ולייצר קשרים חדשים גם עם הציר הסעודי וגם עם הציר הטורקי-קטרי שיעודד אותם להשתלב בברית הסונית-ישראלית בתמיכת ארה"ב.

תא"ל במיל' אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים אומר כי "ארה"ב היא בעלת ברית אסטרטגית של ישראל ועימה יש לנו אינטרסים וערכים רבים משותפים. המסמך הינו מסמך דגל של תנועת הביטחוניסטים המציג לממשל האמריקאי גישה ביטחונית לאומית שאינה מתפשרת על ביטחונה של ישראל אך גם נותנת מענה גם לאינטרסים אמריקאים, תוך יצירת הסכמים ובריתות במזרח התיכון - דבר שיקדם את מעמדה של מדינת ישראל ושל ארה"ב וישמור על ביטחונה של ישראל ללא ויתורים טריטוריאליים ופשרות מסוכנות".

"המסמך הינו מסמך ראשון מסוגו אשר מהווה עידן חדש בקשרי מדינת ישראל מול ארה"ב, קול שטוב וחשוב שיישמע במסדרונות הממשל האמריקאי", הוסיף אביבי.