נתן אורן ז"ל
נתן אורן ז"לצילום: מטה בנימין

ביום שישי האחרון נפטר בביתו בפסגות נתן אורן ז"ל שהיה דמות מוכרת בהתיישבות בבנימין. הוא היה מאנשי החברה לפיתוח מטה בנימין והיה מעורב בהקמת יישובים רבים.

נתן עבד במשך למעלה מ-25 שנה בחברה, ובין היתר היה מנהל מחלקת החשמל בחברה ומנהל אזורי התעשייה בבנימין. בעל מסירות עצומה לישובים בכלל ולהתיישבות הצעירה בפרט.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ספד לו: "איש של נתינה כל חייו. תמיד עשה למען התושבי והיישובים - בקיץ, בחורף, ביום ובלילה. כשהיו הפסקות חשמל, כולל בשבתות וחגים, תמיד היה יוצא לוודא שהתקלות תוקנו. איש של חיוך והרבה אהבה שתמיד דאג לזולת. כזה היה נתן.

עובד ציבור מסור שנתן את כולו לטובת התושבים ופיתוח ההתיישבות. השקיע במאור פנים ונסך בטחון על כולם. זכורים לי היטב איך היה יוצא בימי שלג לדאוג לתושבים עם אספקה וגנרטורים, תמיד עם חיוך של שליחות. הלב של נתן היה מורגש בכל פיסה בחבל בנימין, ועכשיו הוא יחסר לכולנו. בשם עובדי המועצה ותושבי בנימין, אנו שולחים תנחומים ליעל, לילדיו, ולנכדיו. נתן היה מבניה ובוניה היפים של בנימין".

נתן הקים את ביתו ביישוב פסגות. אשתו ואם ילדיו, יעל, עבדה עד לאחרונה במשך שנים רבות באגף החינוך במועצת בנימין כמנהלת מעונות וגנים.

מנהלו של נתן, מנכ"ל החברה לפיתוח אלדד בן זמרה, ספד: "נתן היה אמון בתקופה של שלושה עשורים על מחלקת החשמל של החברה וניהל את מערך החשמל של המועצה. הוא פיתח במו ידיו את היישובים בבנימין במסירות ואהבה. מלבד זרם החשמל עליו היה אחראי, זכה לפתח עשרות נקודות התיישבות חדשות שברבות השנים נהפכו לישובים תוססים ומוארים. אנו כואבים את פטירתו בטרם עת, שולחים חיבוק גדול למשפחתו היקרה ומתנחמים במורשת ההתיישבות והפיתוח שהשאיר ברגבי בנימין אחריו".

גם ביישוב פסגות סיפרו על נתן כ"אחד מוותיקי ועמודי התווך של הקהילה והיישוב שחסרונו כבר מורגש. איבדנו חבר יקר ואיש איתן במעשיו וברוחו" אמרו.

הלוויתו נערכה היום (ראשון) בהר המנוחות בירושלים. המשפחה יושבת שבעה ביישוב פסגות.