דודי פינקלר
דודי פינקלרצילום: מירי שמעונביץ

ביום רביעי הקרוב כ"ח בשבט (10.2.21) תתקיים הוועידה השנתית של קבוצת 'בשבע' - ישראל 2030, שתבחן מה צופן לנו העתיד בתחומים רבים, וביניהם תחום החינוך, החברה והכלכלה.

הוועידה תיערך במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים ותשודר באתר ערוץ 7. בוועידה ישתתפו בין היתר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרים בכירים, חברי כנסת, אנשי עסקים ואישי ציבור רבים.

סמנכ"ל קבוצת 'בשבע' דודי פינקלר מספר בראיון מיוחד על משמעות הוועידה דווקא בימים אלה ועל הקשר של קבוצת 'בשבע' למתחם החדש בדיזיין סיטי.

ספר לנו קצת על וועידת ישראל 2030?

"בוועידה הפעם בחרנו לעסוק בעתיד. חברה ששואפת להגיע למקום כלשהוא, צריכה בשלב הראשון להציב לעצמה יעדים ומטרות, זהו חזון. לכן, בפתיחת שנת 2021 אנחנו רוצים לשמוע ולהשמיע את החזון לעשור הבא של מדינת ישראל. איפה אנחנו רוצים להיות בעוד עשור בתחומי הכלכלה, החינוך, החברה, הסביבה והרפואה. אנו מקווים שמתוך כך שהדברים יישמעו, יצולמו ויוקלטו, נהיה כולנו מחויבים להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו. גם העובדה שמדובר בתקופת בחירות, מחדדת אצלנו את השאלה למה אנו שואפים ורוצים להגיע, תקופה כזו גורמת לנו לקבל החלטות".

השנה תיערך הוועידה במתחם דיזיין סיטי, מה הקשר של קבוצת 'בשבע' לפרויקט?

"מי שיזם את הפרויקט זה חברנו חנוך כס. לדעתי יש לחנוך את התכונה שהכי חשובה אצל יזמים – לדעת לחלום. חנוך כבר שנים חולם בענק וברוך השם גם זוכה להגשים את החלומות שלו. כבר מספר שנים שאנחנו בקבוצת 'בשבע' מלווים אותו בפרויקט בדיזיין סיטי - מתחם העיצוב הגדול בישראל. זהו רעיון גדול שאחרי שנים של עבודה קשה נמצא לקראת הפתיחה. אנחנו בקבוצת 'בשבע' חברנו אל חנוך ויחד אנחנו מפיקים מספר ועידות בדיזיין סיטי. אני בטוח שזו לא הוועידה האחרונה שנערוך במתחם המיוחד והחשוב הזה".

השנה, כחלק מהוועידה יחולקו ארבע תעודות הוקרה לדמויות מיוחדות מעוררות השראה בתחומם. ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין יקבל את אות ההנהגה על ניהול מגפת הקורונה בעיר. מנהלת תיכון לשעבר אמי"ת באר שבע דרורה גופס תקבל את אות החינוך על ניהול התיכון הגדול ביותר של רשת אמי"ת. מנכ"ל סיטיפס ירון רביד יקבל תעודת הוקרה על ניהול המערך הכולל של הרכבת הקלה בירושלים ומנהלת המעבדה לביואינפורמטיקה גנומית באוניברסיטת אריאל פרופ' מלי שלמון-דיבון תקבל תעודת הוכרה על מחקרה בתחום המעורבות הגנומית במחלות.

היית חלק מוועדת הפרס שבחרה ארבע דמויות מעוררות השראה, למה בחרתם דווקא אותם?

"בכל ועידה אנו מחפשים דמויות להעניק להם פרסים. אנחנו מחפשים אנשים או נשים שעשו מעבר לתפקיד וזכו לקדם את עם ישראל, כל אחד בתחומו. המטרה העיקרית במתן הפרסים היא לעודד את שאר החברה הישראלית לשאוף למעלה, לכוון אל המעבר ולדעת שאם רוצים זה אפשרי. זכינו הפעם להעניק פרסים לראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, למנכ"ל סיטיפס ירון רביד, למנהלת לשעבר של תיכון אמי"ת באר שבע דרורה גופס ולמנהלת המעבדה לביואינפורמטיקה גנומית באוניברסיטת אריאל פרופ' מלי שלמון-דיבון. כל אחד מהזוכים בהחלט מעורר השראה בתחומו ואני גאה להיות חלק מוועדת הפרס".

הוועידה השנתית – ישראל 2030 של קבוצת 'בשבע' תיערך במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים ותשודר באתר ערוץ 7. בוועידה ישתתפו בין היתר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרים בכירים, חברי כנסת, אישי ציבור ואנשי עסקים רבים.