'דרום אדום' בחבל הבשור

ימים ספורים אחרי תום הסגר חוגגים בדרום, את הפריחה, היצירה והעשיה והכל במרחבים עצומים של שלווה, חקלאות ארץ- ישראלית ואדום של פריחה.
למרות, ואולי בזכות, הסגרים האחרונים, יחד עם הגשמים, נראה שהכלניות פורחות השנה יותר מתמיד, והן מחכות שיחזרו לפקוד את אתרי הטבע באזור.

גבעת הכלניות
גבעת הכלניותצילום:קובי פינקלר

השנה במיוחד מומלץ להגיע אל מוקדי הפריחה, כשהדרכים פנויות יותר, והטבע ממתין בנחת למבקרים, שייהנו במהלך הימים ראשון עד רביעי גם מחופשיות רבה יותר בטיולים, וגם ממחירים מסובסדים של עד 50% על עשרות פעילויות וסיורים.


צריכים לעבוד במהלך ימות השבוע? גם זו לא בעיה. באזור יוצב השנה לראשונה מתחם עבודה בחיק הטבע – red space.

באזור שקט ושליו בטבע, יוצבו שולחנות ופינות עבודה, מחצלות וכריות, פינת קפה וכמובן חיבור Wi-Fi עבור העובדים, שיוכלו להרגיש מיידית את האפקטיביות של עבודה מול הנופים בחיק הטבע.


לאורך ימות החול בשבוע יתקיימו מגוון סיורים מודרכים, ללא תשלום, רובם בהדרכת קרן קימת לישראל ורשות הטבע והגנים. הסיורים ייקחו את המבקרים אל מוקדי הפריחה, ואל הנקודות ההיסטוריות באזור שם יספרו את סיפורם המרתק, ויכירו את הכלים הקדומים ששימשו את התושבים לאורך שנות ההתיישבות. סיורים נוספים יגיעו אל נקודות טבע עוצרות נשימה, סיורי שקיעה וערב יצאו באתרים חקלאיים ועוד.
סיורים נוספים יתקיימו בשדרות, שם יכירו את סיפורה של העיר, החוויה המרוקאית, סיור ומופע עם חיים אוליאל, את הסצנה הקולינרית הפורחת בסיורי טעימות קולינריים ועוד.

אפילו את הדרך דאגו השנה להפוך לפעילה ומהנה יותר. עושים את דרום אדום עם אפליקציית "רואדיו"- משחק מבוסס מיקום, שיהפוך את הדרך והביקור לחוויה עם שאלות, מסלולים, חידות ומשימות על דרום אדום – על הפרחים, האטרקציות המגניבות באזור, והעסקים המיוחדים. צוברים נקודות ויכולים לזכות בפרסים.


ואחרי שמגיעים, זה הזמן לפתוח את אפליקציית מטרונגב הפורסת בפני המבקרים מפה אינטראקטיבית עם כל מה שאפשר לעשות באזור, אזורי פריחה, אטרקציות, צימרים, הטבות ייחודיות ועוד המון.
במהלך דרום אדום יהיה ניתן ליהנות מעוד משחקי ניווט- דרך מהנה להכיר את האזור בצורה חוייתית ועצמאית, לנווט ולהתמצא במרחב, בלי לגעת בוויז.
השנה בדרום אדום השמיים הם הגבול, תרתי משמע, עם שתי אטרקציות חדשות בפסטיבל, המתקיימות גבוה בשמיים. טיסה בלתי נשכחת בכדור פורח מעל מרבדי הכלניות, השדות והפרדסים של האזור עם "fly away" או טיסה חווייתית וחווית האנדרנלין האולטימטיבית של צניחה חופשית עם עיט – "סקיי כיף" בשדה תימן.


וכמו תמיד מגוון סיורים חקלאים, קטיף עצמי של תותים וירקות, טיולי אופנים, סיורי ליקוט, סיורים בניחוח היסטורי, סדנאות יצירה מגוונות ואינטימיות, אירוח ביתי , חוות בודדים וחוות יענים, משחק מחפשים את המטמון, מבוך תבלינים ובשמים, בוסתן פירות אקזוטיים ועוד מגוון פעילויות בתיאום והרשמה מראש, ברוח בתקופה.

חקלאות במיטבה
חקלאות במיטבהצילום:קובי פינקלר

קטיף לי- אטרקציה חקלאית לכל המשפחה

בשטח פתוח הקים אורי אלון ובנו, חווה ידידותית במיוחד למשפחות וילדים, בה תוכלו ליהנות מחוויית איסוף וליקוט של שלל ירקות מיוחדים: גזרים צבעוניים, עגבניות שרי ייחודיות, מלפפוני בייבי, תפוחי אדמה חסה, תרד, 4 סוגי נענע, פלפל חריף, פטרוזיליה, שמיר, כוסברה, קולרבי סגול, ועוד.
היצע הירקות משתנה בהתאם לעונה החקלאית.

קטיף לי
קטיף ליצילום:קובי פינקלר

לתיאום פעילות והרשמה יש ליצור קשר טלפוני. 077-7295864

“טליסמן” – בית מלאכה לאריגה בנגב המערבי, במושב שובה.

בליבו של מושב שובה הקימה משפחת פארן בית מלאכה קטן ומרתק. הזדמנות נדירה לחווה את המראה
המרגש של אריגה בנולים ענקיים ומסורתיים.

אורי פארן, קיבוצניק ממרכז הארץ, שהגיע לצפת שם פגש את מלאכת האריגה והתחיל בתהליך של חזרה בתשובה. במהלך השנים הגיע לנגב שם בנה את ביתו ואת בית המלאכה, תוך כדי התמודדות עם החיים בעוטף עזה ועם מחלת הסרטן.

טליסמן
טליסמןצילום:קובי פינקלר

בית המלאכה הוא מקום צנוע וקטן המשמר את אווירת המלאכה המסורתית, ההסברים,
ההדגמה ושקשוק הנול יוצרים חוויה ייחודית בליבו של מושב שובה שבנגב המערבי..

במקום 2 נולי אריגה עליהם אנו אורגים את הטליתות ומחדשים את המלאכה הקדומה
שליוותה את עם ישראל מתחילת ההיסטוריה. לתיאום פעילות והרשמה יש ליצור קשר טלפוני.
077-7295842

סדנאות זכוכית וגילוף בעץ מושב מעגלים.רון ארט – ניפוח זכוכית,

רונן חורב, הוא אומן יוצר אומנות שימושית מהישוב מעגלים בצפון מערב הנגב. בסטודיו בחצר ביתו נמצאת הגלריה. העבודות מגוונות וייחודיות, פריטי יודאיקה: בתי מזוזה, חנוכיות, ברכת כלה, מגשי ופמוטים לשבת וחפצי נוי שונים. הסדנאה מרתקת ומתאימה לכולם. איש עם נשמה ויצירה.

בסטודיו של רון
בסטודיו של רוןצילום:קובי פינקלר

חומרי הגלם הבסיסיים איתם הוא יוצר, הינם זכוכית, קרמיקה, אבן ועץ גולמיים.
את אלה אני הוא שוזר ומשלב במתכות שונות כגון פליז, נחושת, בדיל, בסגנון ויטראז' וסגנונות משולבים אחרים. החומר, הוא אומר לנו, הוא רק אתגר בשבילו ליצור.
העבודות שלו מאופיינות בצבעים חמים, קומפוזיציה טובה של ססגוניות ומקוריות צורה,
דיוק וחדות, ירידה לפרטים קטנים הופכות את העבודות למיוחדות במינן.
הלקוח מוזמן להיות חלק מתהליך העיצוב, החומר והצבעים.

לתיאום פעילות והרשמה יש ליצור קשר טלפוני.077-7295846

בימי הפסטיבל, יעמדו נקודות חלוקה של תכנית הפסטיבל לאורך כל תקופת הפסטיבל. עמדות מידע יפעלו ב"שבילים-COLUMBIA- צומת דבירה, ובמרכז לה מדווש בבארי.

והיכן אוכלים? גילו- לי קפה חברתי קסום וכשר למהדרין.

לא הרחק ממושב ישע קפה חברתי שעונה לשם גילו לי. מקום קסום, כשר למהדרין שמנוהל בידי גלית שלה סיפור חיים מיוחד משלו. לא להחמיץ את סלסלות הפיקניק הנפלאות ואת המאפים המשובחים.
ולמה קפה חברתי?
תבוא ותשמעו במקום על כוס קפה טעים. 08-9950155 או 077-7295863

גילו לי סלי פיקניק משובחים
גילו לי סלי פיקניק משובחיםצילום:קובי פינקלר

לפרטים נוספים: www.habsor.co.il או בדף הפייסבוק" פסטיבל דרום אדום".