ירון זליכה
ירון זליכהצילום: ערוץ 7

מפלגת 'כחול לבן' של שר הביטחון בני גנץ והמפלגה 'הכלכלית' בראשות פרופ' ירון זליכה חתמו היום (ראשון) על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

ההסכם מצטרף להסכם העודפים שנחתם בין מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ומפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, ולהסכם העודפים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

הסכם עודפים הוא הסכם בין שתי רשימות בבחירות הקובע שסכום קולותיהן ייחשב ביחד בקביעת מספר המנדטים המוקצים להן. לאחר קביעת מספר המנדטים המשותף, מחולקים המנדטים ביניהן לפי גודלן היחסי.

זליכה: ניסיתי לייצר חיבורים במחנה אנטי-ביבי

כזכור, יו"ר המפלגה הכלכלית פרופ' ירון זליכה החליט לרוץ לכנסת ה-24 מבלי להתחבר למפלגת שמאל נוספת. אחרי זליכה ממוקמים ברשימה אסנת עקירב, יורם יובל, עליאן אלקירנאווי ואיציק תורג'מן.

זליכה הגיש את רשימתו לוועדת הבחירות ביום חמישי האחרון, ואמר: "אנחנו חרדים לעתידה הכלכלי של ישראל ואני חושש שאנחנו על סף של מלחמה כלכלית על חיינו".

''הגשנו את הרשימה הכי טובה בישראל. רשימה של אנשי מקצוע, כולם אנשים טובים שהצליחו ומייצגים את החברה הישראלית". זליכה סיפר: ''עשיתי מאמצים כדי להגיע לחיבורים כדי שמצד אחד יהיה גוש אחד וחזק ומצד שני כוח עצמאי כדי שאוכל להיות שר האוצר הבא בתקופת החורבן.

''המשימה העליונה שלנו היא להחליף את השלטון. אנחנו על הטיטניק והספינה עומדת לטבוע. לא מספיק להחליף את נתניהו אלא צריך להחליף את כל ההנהגה. אני מכיר את נתניהו מכל אדם אחר. אנחנו בפתחו של אסון ומשבר כלכלי''.

פרופ' זליכה הוסיף ''אנחנו על סף של אסון כלכלי וצריך לנהל את כלכלת ישראל עם אומץ וידע. אסור לשחק בזמנים כאלה בכלכלת ישראל. כרגע משחקים במשחק כיסאות במקום לטפל באסון הכלכלי''.