נשיא איראן רוחאני
נשיא איראן רוחאניצילום: Faisal Mahmood, רויטרס

ארגון 'ELNET אירופה-ישראל' בראשות שי בזק שלח היום (ראשון) מכתב חריף למנהיגי האיחוד האירופי ובו דרישה כי אירופה תפעל נגד האיום האיראני.

את המכתב שלחו אל ז'וזף בורל, השר לענייני חוץ באיחוד האירופאי ואל מנהיגי ה-E3 (המדינות האירופיות החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם; גרמניה, בריטניה וצרפת, י"ג).

"הגיע הזמן שאירופה תיכנס לדיאלוג דחוף עם בעלות הברית שלה, ובכללן ישראל, לקראת נקיטת פעולה אמיתית על מנת לחסום את איראן מלפתח את הנשק הגרעיני", כתבו.

"אנו קוראים לאיחוד האירופי שלא להסתפק באמירות, אלא לצאת בסנקציות כנגד איראן על ההתנהלות המתמשכת והשערורייתית בהפרת ההסכמות במסגרת ה-JCPOA".

"יתרה מכך", הוסיפו, "על האיחוד האירופי לנקוט בפעולה נחרצת כנגד פעילותה של איראן ברחבי המזרח התיכון, פיתוח הטילים הבליסטיים, פעילות טרור והפרות קשות של זכויות אדם. בנקודת זמן קריטית זו, אנו קוראים לאיחוד האירופי לנקוט בכל פעולה נדרשת על מנת לשמור על בטחון אירופה ויציבותה, ושל בעלות בריתה באזור".

כפי שאנו משלבים ידיים בעת המגפה העולמית והמשבר הכלכלי שפוקד אותנו, כך אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים אל מול הסכנה המשותפת הניבטת אלינו עתה", כך ארגון 'ELNET אירופה-ישראל'.