יו"ר יהדות התורה ח''כ משה גפני לא פוסל ישיבה בממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך על ישיבה עם ''ישראל ביתנו'' אין בכלל מה לדבר.

"ישראל ביתנו לא תיכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה", אמר גפני לחדשות 12. על מקרה שבו החרדים עלולים למצוא את עצמם מחוץ לממשלה העתידית, הוא לא הביע חשש: "אם יחרימו אותנו בגלל שאנחנו חרדים, אנחנו נתמודד עם העניין הזה".

בתחילת הראיון הדף גפני את הטענה ולפיה ההנהגה החרדית שותקת מול הפרות הקורונה, "ההנהגה לא נעלמה, אנחנו בקשר כל הזמן עם הציבור, עם האנשים שקובעים בעניין הזה ואני לא מקבל את ההסתה שההפרות בציבור החרדי. זה פשוט נמאס כבר, נמאס לכולנו".

כשנשאל על פתיחת מוסדות החינוך החרדים בזמן הסגר, הוא תקף בסערה: "אני לא רוצה לשמוע את הדבר הזה, האמת היא לא כזאת. האמת היא מה שאני שומע מהרבנים אצלנו, אני מקבל ופועל על פי זה". יחד עם זאת, גפני לא הודה כי הייתה הנחיה לפתוח את תלמודי התורה והשיב: "ההנחיות הן לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות".

לטענת גפני, הרב קניבסקי לא קרא במהלך הסגר לפתיחת תלמודי התורה: "קניבסקי אמר כל הזמן לשמור על ההנחיות. בכל הדברים האלה טיפלנו ואתם לא מפסיקים להראות את האוטובוס השרוף".