כדורגל בעידן קורונה
כדורגל בעידן קורונהiStock

במנהלת הליגות בכדורגל מפלים את סכנין? אחרי שגם משחקה של בית"ר ירושלים מול בני יהודה, שאמור היה להיערך מחר (שני) נדחה למועד אחר בעקבות נתוני התחלואה בקבוצה מהבירה ומצטרף אל משחקה מול מכבי פתח תקווה משבוע שעבר שנדחה בשל אותה סיבה וכן למשחקי עירוני קריית שמונה שנדחו למועד לא ידוע, בבני סכנין זועמים וטוענים כי מנהלת הליגות בכדורגל מפלה אותם בכוונה.

כזכור, את קבוצת סכנין שלא שמרה על הנחיות הקורונה, פעלה בניגוד לתקנות המחמירות שלוש פעמים ואף ראשיה התבטאו על כך שאין זה מתפקידם לשמור על הנחיות משרד הבריאות, תקף נגיף הקורונה פעמיים.

בפעם הראשונה אולצה סכנין לקיים את משחק הליגה מול מכבי נתניה על אף ההתפרצות והובסה בתוצאה החד-צדדית וההיסטורית 0:7, ובפעם השניה זו גם כן אולצה לעלות ולשחק כשהפסידה למכבי חיפה בתוצאה 1:0.

בסכנין טענו אז כי לא עמדו לרשותם מספיק שחקנים כשירים וכי לא התאמנו מספיק, בעוד מספר המאומתים והחסרים שלהם עמד על 7 שחקנים בסך הכל, בשני המשחקים המדוברים.

לעומת זאת, לבית"ר היו 21 נדבקים שהובילו להפסקת הפעילות של המועדון למשך שמונה ימים, ורובם טרם חזרו כשמעל כולם בלטו בחסרונם שני השוערים. יתירה מכך, השוער הראשי איתמר ניצן, שיצא מבידוד וקיבל אישור לחזור להתאמן, לא הרגיש טוב היום וחזר לחדר ההלבשה אחרי כמה דקות.

אחרי שמונה ימים בלי פעילות כלל, במשרד הבריאות אישרו לבית"ר לחזור לפעילות באופן זהיר והדרגתי, ולפיכך גם המשחק מול בני יהודה, כמו זה מול מכבי פתח תקווה בשבוע שעבר, נדחה.

כאמור, דחיית משחק זו, יחד עם משחקי קריית שמונה שגם היא סופרת 11 חיוביים לנגיף, הביאו את סכנין לטעון כי מפלים אותם לרעה ולאיים כי יפנו לשר התרבות והספורט חילי טרופר בבקשה לבחון את התנהלות מנהלת הליגות נגדם.

"ממיסה את הלב וממיטה את המורל האפליה הזועקת בשיטת קבלת ההחלטות בכל סוגיית התרת קיום משחקים ואו דחייתם", נכתב בהודעת סכנין. "סכנין ידעה מקרים קשים של פגיעות קורונה ומספר רב של חיוביים כאשר הזועקים ביותר "משחק הקורונה" מול נתניה ומשחק "הסופר קורונה" מול מכבי חיפה. אנחנו רואים שידיהם של מקבלי ההחלטות טבולות בעשיה של פילוג והתרפסות כאשר סכנין היא תמיד המסומנת להיות כבשת הרש.

מנהלת הליגה ממשיכה בהתנהלותה הלא מפתיעה כאשר היא מגלה הבנה ופתיחות לב כלפי הקבוצות הנגועות והנפגעות מנגיף הקורונה ואף מגלה הבנה לפגיעה שנוצרה כתוצאה מימי הקפאת הפעילות. החלטות מעין אלו מבטאות בעוצמה רבה את אטימות הלב והשכל כלפי בני סכנין כאשר עמדה בסיטואציות דומות ואף יותר חריפות ובכל זאת הופקד עליה לסור למלחמת התאבדות".

בסכנין אמרו כי "הנהלת בני סכנין תתכנס הערב בכדי לדון בסלקטיביות של אפליה והיתול, כאשר הכוונה היא העלאת זעקה לשר הספורט והתרבות ובקשת הסבר על התנהלות המנהלת".