אמזון
אמזוןצילום: ISTOCK

גאווה יהודית: אנדי ג'אסי, המנכ"ל החדש של ענקית המסחר "אמזון", הוא יהודי. ג'אסי יחליף בתפקידו את ג'ף בזוס, שהפך לאיש העשיר בעולם בזכות "אמזון".

בזוס הודיע לפני מספר שבועות כי החליט לעזוב את תפקידו כמנכ"ל החברה ולמנות את ג'אסי כמחליפו.

אנדי ג'אסי בן ה-53 הוא יהודי ממוצא הונגרי. הוא גדל בעיר סקרסדייל בניו יורק, וסיים לימודים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. אביו, אוורט, היה עורך דין בכיר וחבר מועצת מנהלים בחברת עורכי דין גדולה.

ג'אסי החל לעבוד ב"אמזון" בשנת 1997, אז גם קיים טקס חתונה יהודי עם אשתו אלנה קפלן ובני הזוג מתגוררים כיום באחוזה מפוארת בסיאטל. במכתב ששלח בזוס לעובדיו מיד לאחר ההודעה על החלטתו לפרוש מתפקיד המנכ"ל, הוא שיבח את עבודתו של ג'אסי ואמר כי הוא מעניק לו את אמונו המלא.

"אנדי ידוע היטב בתוך החברה ונמצא ב'אמזון' כמעט אותה תקופה כמוני. הוא יהיה מנהיג יוצא דופן ויש לו את כל האמון שלי", כתב בזוס לעובדי "אמזון".

ג'אסי הצטרף ל"אמזון" בשנת 1997 יחד עם מספר מחבריו בוגרי הרווארד, והחל לעבוד בתפקיד מנהל שיווק. הוא נחשב למוח מאחורי המצאת ה"ענן", אמצעי האחסון הממוחשב, שנכנס לפעילות בשנת 2006 והפך לחלק הרווחי ביותר בעסקיה של "אמזון". ברבעון האחרון של השנה הסתכמו הכנסות שרותי המחשוב של "אמזון" בסכום של 12.7 מיליארד דולר, כאשר שוויו של ג'אסי עצמו מוערך ב-377 מיליון דולר. הוא יכנס לתפקידו ויתפוס את מקומו של בזוס ברבעון השלישי של השנה