עיריית אשדוד
עיריית אשדודצילום: Serge Attal/Flash90

מלחמות השבת יחזרו לאשדוד על רקע חידוש המסחר בעיר? משפחת אבו רכשה בימים האחרונים את חברת ארנה גרופ שבבעלותה גם מתחם ה'סטאר סנטר' באשדוד.

בעל החברה, צחי אבו, הוא שומר שבת. לאחר הרכישה הוא הודיע כי כמו כל עסקיו, גם הסטאר סנטר לא יפעל בשבת.

במתחם קיימים מספר בתי עסק הפותחים שעריהם מידי שבת, כטיב טעם, סופר פארם, הפיראט האדום ועוד.

מקבוצת אבו נמסר, "הנהלת החברה תכבד ותפעל במסגרת ההסכמים הקיימים ובכוונתם להפוך את המתחמים לשומרי שבת, כמו שאר נכסי החברה."

יו"ר ש"ס באשדוד וממלא מקום ראש העיר, אבי אמסלם, הביע את שביעות רצונו. "מברך על החלטת בעלי ה'סטאר סנטר' החדשים לשמור על קדושת יום המנוחה. אחרי שחרת על דגלו את פריצת חומות השבת, המתחם שהיה מהראשונים בעיר אשדוד לפתוח ביום המקודש – חוזר לשמור שבת".

"הבוקר התבשרנו על העברת הבעלות על מתחם ה'סטאר סנטר' לידי משפחת אבו היקרה ועל כך שהם מתכוונים שכל החנויות במתחם ישמרו שבת – ועל זה אני מברך אותם ומחזק את ידיהם".

"מתפלל ומקווה שזהו תחילתו של סגירת מעגל וחזרה לסטטוס קוו שנשמר בעיר במשך שנים ארוכות, וזה אך סמלי שהמתחם המרכזי הראשון שרמס את השבת ברגל גסה יהיה הראשון לסגור. כולי תקווה שמתחם הביג ועסקים נוספים ילכו בעקבותיהם, ואין ספק שזכות שמירת השבת והחזרת הסטטוס קוו רק תחזק אותם.רוב ככל תושבי אשדוד תומך בהחלטתכם ומחזק את ידיכם. אשריכם ישראל".

מנגד, חברי המועצה המזוהים עם האוכלוסיה הרוסית בעיר זעמו על ההחלטה והתריעו מפני חידוש מאבקי השבת בעיר.

חבר המועצה אלי נכט אמר כי "אני מצר מאוד על החלטה זו, לדעתי סטאר סנטר היה והנו עורק מרכזי בעיר וחבל לי על החלטה זו של הבעלים. לדעתי החלטה זו תפגע ברווחיה. אני מכבד את החלטתם, אך לא מסכים איתם. כולי תקווה ששורת הרווח תדבר וההנהלה החדשה תשנה את דעתה".

סגן ראש העיר שמעון כצנלסון אמר, "אני רואה בסגירת הסטאר סנטר בשבת הפרה בוטה של הסטאטוס קוו ואני מקווה מאוד שהבעלים החדש ישקול מחדש את החלטתו. העיר אשדוד עברה את מלחמות השבת והיום, שנתיים אחרי, כאשר הציבור באשדוד סוף סוף התחיל לחיות תחת העקרון 'חיה ותן לחיות'".

"החלטה זו יש בה כדי לגרום לפילוג ושסע מחודש. אני קורא לקבוצת אבו לחזור בהם מההחלטה ולא לפגוע במרקם העירוני ובאורך חייהם של חלק גדול מתושבי אשדוד", הוסיף.