הרי ההימלאיה
הרי ההימלאיהצילום: istock

קריסתו של קרחון בהרי ההימלאיה גבתה אתמול את חייהם של עשרות בני אדם בצפון הודו, כתוצאה מהשטפון העז שהכה באזור, לאורכם של שני נחלים לפחות.

על פי מומחים הודים, הקרחון הענק חסם את דרכם של מים שהצטברו במשך שנים רבות, ולאחר שקרס השתחררה באחת כמות אדירה של מים שזרמו אל הנחלים באזור בעוצמה אדירה ובמהירות גבוהה מאוד.

המים האדירים תלשו שני סכרים הידרואלקטריים שנבנו בשני הנהרות הללו, לצורך אספקת חשמל, וגרמו להרג של רוב הפועלים שעבדו בהם. באחד הסכרים נלכדו 16 פועלים חיים בתוך מנהרה, ולאחר מכן חולצו בשלום.

כמו כן נפגעו כמה בתים שהיו בנויים על שפת הנחלים ונסחפו בזרם. חלק מתושבים נהרגו. לפי הדיווחים מספר הנעדרים עומד על 127, ורק שבע גופות אותרו, אבל ההערכה היא כי מספר ההרוגים יוסיף לטפס ככל שיחלפו השעות והימים.

התראה יצאה לכל הכפרים שלאורך הנחלים, תוך המלצה למהר להתפנות מהבתים או מהאזורים הסמוכים לנחלים, אל המקומות גבוהים הבטוחים מפני השטפון. אחרי שעות אחדות נמסרה הודעת הרגעה ונמסר כי זרם המים בנחלים המוצפים, שב לרמה נורמלית.

ראש ממשלת הודו נרננדה מודי הגיב לאסון ואמר כי הודו כולה עוקבת אחרי המתחולל בדאגה רבה, ומתפללת לשלומם של הפצועים. הוא הבטיח לשלוח סיוע ככל שיידרש כדי לשקם את הנזקים ולטפל בנפגעים.