בת שבע ברוך
בת שבע ברוךצילום: דוברות 'שערי צדק'

בת שבע ברוך, בת 28 מירושלים, אובחנה חיובית לקורונה בשבוע 31 להריונה. במהלך הבידוד בביתה החלה לפתח מצוקה נשימתית והיא הובהלה בדחיפות למרכז הרפואי שערי צדק.

היא הגיעה למחלקה לטיפול נמרץ כתר במרכז הרפואי שם טיפל בה צוות רב מקצועי שהוזעק למקום כולל רופאי טיפול נמרץ ומומחי מערך אם ויילוד במרכז הרפואי, תוך ניטור בלתי פוסק לעובר.

"לאחר אשפוז ממושך במהלכו נעשו מאמצים לייצב את מצבה של בת שבע ולשמור על בריאותה תוך שימת לב לאתגר החשוב שעמד לנגד עינינו והוא שימור ההיריון ובריאות העובר. בת שבע משתחררת היום מבית החולים במצב טוב. אנו מאושרים מהשיפור במצבה ושמחים ללוות אותה במעמד השחרור המרגש, נשמח עוד יותר ללוות אותה בלידה שתתרחש בזמנה", מסביר ד"ר יגאל הלביץ, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי שערי צדק.

פרופ' סורינה גריסרו, מנהלת אגף אם ויילוד במרכז הרפואי הוסיפה כי "עיקר המאמצים היו לטפל ולתמוך נשימתית בבת שבע תוך כדי ניטור יומי קפדני של העובר, גם בימים בהם הייתה מועמדת להנשמה".

"זהו יום מרגש עבורנו שכן, היו ימים שמצבה של בת שבע היה קשה ונערכו דיונים תוך העלאת האפשרות ליילד את התינוק בלידה קיסרית. עשינו הכל כדי לשמר את ההריון ומצבה הנשימתי הלך והשתפר. לשמחתינו הסבלנות וההשגחה המתמדת השתלמו. אנו ממשיכים במעקב אחר ההריון ונשמח להיפגש שוב הפעם עם התינוק הבריא", אמרה פרופ' גריסרו.

בני הזוג סיפרו בהתרגשות, "חשבנו שכבר הגענו לסוף ואז קרה הנס. אנו מודים להשם ולצוות בשערי צדק שנתנו את הרצון לחיות ולהשתפר".