פטיש בית משפט
פטיש בית משפטצילום: iStock

"טיעון שובה לב, מתוחכם ומתחכם", במילים אלו ביקר שופט בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, השופט אמנון סטרשנוב את הפועל באר שבע ובאי כוחה בערעור שהגישו על הרחקתו של כוכבה הפורטוגלי ז'וסוואה למשך 4 משחקים.

כזכור, הכוכב הפורטוגלי הבעייתי שכבר נענש העונה לא פעם על התנהגותו האלימה על כר הדשא, במשחקים ובאימונים, כשאף נענש על ידי קבוצתו שלו עצמו באחת הפעמים, הועמד לדין על ידי תובע ההתאחדות לכדורגל לאחר שזה נתפס במצלמות הטלוויזיה יורק לעברו של שחקן מכבי ת"א אבי ריקן, במשחק ההפסד לפני שבוע וחצי שהתקיים באצטדיון טוטו-טרנר שבבאר שבע במסגרת ליגת העל בכדורגל.

האירוע אמנם חמק מעינייו של שופט המשחק, כמו גם משופט מערכת ה-VAR, אך על פי תובע ההתאחדות לכדורגל האירוע נצפה בשידור החוזר ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל הסכימה עם התביעה והחליטה על עונש הרחקה קשה של 4 משחקים. בהפועל באר שבע זעמו והגישו ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

הערב (שני) פסק השופט סטרשנוב כי אין לקבל את ערעור האדומים מבירת הנגב ואף לא את בקשת עיכוב ביצוע העונש שכן בקשתם מתחכמת, אינה במקום וגם אינה תמימה, זאת במקום לקחת אחריות על התנהגותו האלימה והמסוכנת של שחקנם.

"הפרשנות של בא כוחו של השחקן, לפיה ניתן להגיש ערעור על החלטות ביניים של בית הדין המשמעתי, אינה מתקבלת על הדעת, אינה סבירה, ואף מהווה חידוש מפליג וחסר ביסוס משפטי".

אי לכך, דחה בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בצורה חד משמעית את העתירה של הפועל באר שבע בנוגע לעונש של ז'וסוואה, שהורחק מארבעה משחקים בעקבות היריקה שלו על אבי ריקן ממכבי תל אביב, וכעת תחסר זו את כוכבה הבעייתי במשחקיה הקרובים.