מטיילים במסלולי פריחה
מטיילים במסלולי פריחהצילום: אייל מיטרני

רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות משיקים יוזמה חדשה המשלבת בין טיולים במסלולי פריחה בטבע ביחד עם הכוונת המטיילים והעצמת המסרים לשמירה על ניקיון הטבע.

במסגרת המיזם יוצבו 13 עמדות מידע באזורי הטיול המבוקשים למען המטיילים. בעמדות המידע יינתן פירוט על מסלולי פריחה באזור כמו כן יתבקשו המטיילים לסייע בניקיון המסלול, כל אחד לפי יכולתו, תוך תיעוד בתמונות ובסרטונים של פעולת הניקיון האישית/קבוצתית למען שיתופם במגוון רשתות חברתיות דיגיטליות.

זאת במטרה להעצים בין היתר את המסר של הערבות ההדדית וחשיבות האחריות האישית של כל אחד ואחד על שמירת ניקיון הטבע למען חיות הבר ולמען כולם וליצור חיבור תודעתי טבעי בין טיול, שמירה על הניקיון והנאה.

היוזמה החדשה יוצאת לדרך תחת הסיסמה "חוזרים לטייל, מנקים את ישראל" והיא תלווה בפעילות דיגיטלית נרחבת במגוון ערוצים לרבות תיוג שהוגדר למטרה זו - #מטיילים_נקי. פעילות ניקיון ושמירת טבע זו היא מעין אירוע פתיחה למהלך נרחב עוד יותר שיתפרש על פני כל השנה במועדים מסוימים למען שמירה על ניקיון הטבע.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה: "דאגנו לפתוח את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ולאפשר לאזרחי ישראל ליהנות בשטחים הפתוחים. אנחנו מגבירים את המודעות לניקיון הסביבה - וכפי שאנחנו מצטיידים באוכל ושתייה ביציאה לטבע, כך עלינו להגיע גם עם שקית ולאסוף את האשפה. יחד, נשמור על ישראל נקייה".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "אנו שמחים שעוד ועוד גופים נרתמים לניקיון הארץ. מה שנראה היה כבלתי אפשרי, הופך לאחרונה לאופנתי - שומרים על הארץ נקיה! מודים לשרת התיירות, למנכ"ל משרדה ולצוות על שיתוף הפעולה המשמח".

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "אנו בעיצומו של פרויקט ארצי רחב היקף המזמין את הציבור לצאת אל השטחים הפתוחים. חשוב לנו שהציבור ייהנה ויתאורר ממגוון המרחבים הפתוחים המוצעים ויחד עם זאת יהיה שותף בשמירה על ארץ נקייה. המדריכים בתחנות המידע ישלבו את הנושא למען חווית טיול מהנה ויפה לכולם".

תחנות ההסברה יפעלו החל מה-12 בפברואר עד ה-26 במרץ. פריסת תחנות ההסברה תפורסם באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. כמו כן נפתחה מערכת ההזמנות ללינת שטח בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. פרטים לגבי החניונים שיפתחו ניתן למצוא באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.