חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות נלחם בקיני המתנגדים החרדיים נגד החיסונים והעלה הבוקר (ג') קמפיין בעיתונות החרדית שמטרתו להזים את החששות סביב החיסונים.

במשרד הבריאות מסבירים כי בשבועות האחרונים קבוצה שולית של מתנגדי חיסונים החלה לפעול באזורים החרדיים באמצעות הפצת מידע כוזב שמטרתו לזרוע בהלה ולחבל במבצע החיסונים הלאומי.

בחלק מהמקרים, מדובר בשקרים בוטים כמו ציון שמות של גדולי ישראל התומכים בחיסון והצגתם כמי שמתנגדים בעוד רבנים אלו הביעו דעתם בגלוי בעד ואף התחסנו, ובמקרים אחרים מציגים מתנגדי החיסון מידע המתיימר להיראות רפואי וכולל טענות שקריות על נזקים הנגרמים מהחיסון.

"כידוע, החיסון עמד בכל הבדיקות הנדרשות, זכה לאישורים של הגופים המקצועיים, וגדולי ישראל מכל העדות והחוגים יצאו בקריאה של חובה להתחסן נגד הנגיף", הם אומרים.

בקמפיין שעלה בתקשורת החרדית תחת הכותרת "מידע כוזב ושקרים מסכנים אותנו" מייחסים במטה ההסברה החרדי את הפצת הכזבים לקהילת מכחישי הקורונה ושרלטני רפואה, וממליצים בכל מקרה של שאלה רפואית להוועץ רק ברופא המטפל שעליו סומכים.

"הם סיפרו שאין תחלואה, שזו שפעת קלה, ושהכל קונספירציה. הם מתכחשים לחולים, לנפטרים, ליתומים, לטרגדיות, וממשיכים לפזר שמועות ועלילות כזב במטרה לזרוע בהלה מפני החיסון".

"עוצרים את מסע השקרים של מתנגדי החיסונים לא מפיצים שמועות ופרסומי כזב. בכל התייעצות רפואית פנו למומחים: הרופא המטפל שאתם סומכים עליו או אתר משרד הבריאות".

במקביל, בלוחות המודעות בריכוזים החרדיים יפורסמו קריאות של רבנים עליהן תופיע 'דעת תורה' מכל החוגים אודות החובה לגברים ונשים להתחסן נגד הנגיף, ובכלי התקשורת השונים יתראיינו אנשי מקצוע שיגיבו לפרסומי ההפחדה השקריים.

במטה ההסברה החרדי מפיקים עלון שו״ת שיכלול את טענות מתנגדי החיסונים כשהן מופרכות על ידי גורמי המקצוע אחת לאחת.