זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות רביעיות, סגר שלישי, שני ראשי ממשלה ומדינה אחת משותקת. אלה פניה של ישראל בתחילת שנת 2021, והייאוש בציבור מורגש.

השר לשעבר זאב אלקין (תקווה חדשה) לא חושש מתוצאות הסקרים, לפיהן מפלגתו נמצאת במקום השלישי ולא מצליחה להתבסס כאלטרנטיבה שלטונית: "המצב מאוד ברור, אנחנו נמצאים בחלק מהסקרים בשוויון עם לפיד ,ובחלקם קצת בפער אחריו. בהתאמה לראשות הממשלה גדעון סער מול נתניהו נמצא כמעט בתיקו, בשונה מלפיד ובנט שנמצאים בפער יותר גדול".

לדבריו, "המפתחות יהיו בידיים של הבוחר. אם לנתניהו לא יהיה 61 יחד עם בנט וזה כרגע המצב כמעט בכל הסקרים בכל מערכת הבחירות, אז אין מפתח. נתניהו לא יכול להקים ממשלה - נקודה. ההתלבטות תהיה אם מקימים ממשלת אלטרנטיבית, או גוררים את מדנית ישראל לבחירות חמישיות. אם יהיה לנתניהו 61 עם בנט אני חושב שבנט לא מסתיר שהוא נוטה ללכת עם נתניהו, ומוכן לשבת תחתיו, למרות המילים הקשות שלו על נתניהו.

"מהבחינה הזאת מן הסתם תקום ממשלה של 61 והיא תהיה עקומה ביותר בדרך ההקמה שלה, כי ברור שהליכוד במקרה הטוב יהיה רבע בממשלה הזאת אם לא פחות. אם הבוחר רוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה הוא יכול להצביע לנתניהו ולבנט".

על האפשרות שישב בקואליציה עם בן גביר, אמר אלקין: "בן גביר לא יהיה חלק מהקואליציה שלנו בגלל הפערים". על מספר 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מראענה, אמר: "מפלגת העבודה לא תקבל את מספר המנדטים הדרוש כדי שהיא תיכנס לכנסת. כמובן שהעמדות שלה לא מקובלות עליי".

כמו כן, התייחס לרומן בין נתניהו למנסור עבאס יו"ר רע"מ, שפרש מהרשימה המשותפת ורץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות: מנסור עבאס תפוס על ידי נתניהו. קשר הדוק שעובדים עליו תקופה מסוימת. אנחנו לא פוגעים בקשר זוגי כל כך חזק, אנחנו מיותרים שם".

אלקין התחייב לפנות את חאן אל־אחמר והסביר: "זו החלטת בית המשפט".