אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

המרכז האקדמי לב פותח מסלול ייעודי ללימודי רוקחות, אחד המקצועות החיוניים והצומחים בעולם הבריאות.

ארבע שנות לימודי התואר כוללים התמחות מעשית של חצי שנה בבתי מרקחת, בבתי חולים, בקהילה ובתעשייה. בסיום הלימודים יוענק לבוגרים תואר ראשון ברוקחות מהאוניברסיטה העברית ורישיון רוקח ממשרד הבריאות.

בישראל יש כיום 9,251 רוקחים ורוקחות. המקצוע נחשב ליציב כשהשכר החודשי הממוצע בו לפי נתוני אולג'ובס בשנת 2018 עמד על 12,430 ש"ח.

במסגרת התואר ילמדו הסטודנטים בשנתיים הראשונות במסלול ייעודי לרוקחות במרכז האקדמי לב, ולאחריהן ישלימו את לימודיהם בשנתיים נוספות בבית הספר לרוקחות של האוניברסיטה העברית.

פרופ' פרידה גנץ, דיקנית הפקולטה למדעי החיים והבריאות במרכז האקדמי לב, מסבירה: "כמוסד מוביל בהוראה אקדמית של מקצועות הבריאות, זיהינו כאן הזדמנות משמעותית עבור הציבור הדתי להיכנס לתחום. יש אצלנו סגל מקצועי ואנו רואים ערך עצום בפתיחת דלת לאוכלוסיות אלו למקצוע חיוני ומתפתח בעולם הבריאות".

ד"ר שרה גנוט, ראש המסלול לרוקחות הצפוי להיפתח בשנה הבאה במרכז האקדמי לב, סיפרה כי "מקצוע הרוקחות נמצא במגמת עליה בעשור האחרון, כשמערכת הבריאות מתמודדת עם מחסור ברוקחים. אם בעבר היינו פוגשים את הרוקח מאחורי דלפק בית המרקחת, בשנים האחרונות התרחב המקצוע בצורה משמעותית וחדר לעולמות נוספים: רוקחים בבתי החולים הפכו לנדבך מרכזי בטיפול התרופתי לחולים, בתעשיית התרופות הוגדרו תפקידים חשובים מאוד לרוקחים, הן כשותפים בפיתוח תרופות ובפיתוח מערך ניסיוני שיביא לאישור תרופות, והן כמפקחים על בקרת איכות תרופה".