בני גנץ
בני גנץאלעד מלכא

שר הביטחון בני גנץ ביקר בגזרת עציון, שוחח עם מפקדי החטיבות וקיבל סקירה על התקדמות מרכיבי המיגון בהתיישבות.

אל גנץ הצטרפו השר לעניינים חברתיים ואזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד מרכז אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי תא"ל רסאן עליאן, ראש להק מבצעי אוויר תא"ל איל גרינבוים, מפקדי חטיבות וקצינים.

"היציבות והשקט היחסי ביהודה ושומרון הם תוצאה של פעילות מבצעית יום-יומית נחושה ומקצועית של מפקדי וחיילי צה"ל בגזרה", אמר גנץ. ''כמי ששירת פה שנים רבות גם כמפקד חטיבה וגם כמפקד האוגדה, אני יודע היטב שהגזרה ידעה גם ימים של טרור קשה שגבה מחירים כואבים.

"מול אתגרי הטרור, צה"ל פועל תוך חתירה למגע ומסכל מאות פיגועים, כך לילה אחרי לילה הוא מפגין יכולות מקצועיות ומקפיד על טוהר הנשק והדין הבין לאומי".

לדברי גנץ, ''ישראל היא המדינה החזקה במזרח התיכון ואנחנו לא נרתעים מניסיונות צבועים ומופרכים למנוע מאיתנו להגן על אזרחינו מול כל איום- באיו"ש, ברצועת עזה ובסביבותיה ובכל נקודה שבה משטרים עוינים מנסים לפגוע באזרחי ישראל.

"גם הפלסטינים צריכים להבין, שכדי לפתור את הסכסוך חייבים לחזור למשא ומתן- ולא יעזור בית דין, גם אם הוא בהאג. לצד קידום הנורמליזציה שיכולה לסייע בכך, וגם בדחיפה של הממשל החדש, יש חלון הזדמנויות להגיע להתקדמות מדינית עם הפלסטינים. זו צריכה להיות משימה מרכזית של הממשלה הבאה, שמדינת ישראל תהיה מדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית''.

שר הביטחון הדגיש: ''אנחנו נמשיך לשמור על מדינת ישראל בכל הגבולות ובכל המקומות, ונמשיך לעבוד קודם כל עם עצמנו אבל גם ביחד עם הממשל האמריקאי, להבטיח הרחבה של הסכמי השלום, הסכמי אברהם, לקדם ככל האפשר הסכם מדיני עם הפלסטינים, וכמובן כדי להרחיב את ההישגים שלנו כמו הכרה ברמת הגולן ועוד. אני מקווה מאוד ומאמין שההישגים האלו ילכו ויתרחבו גם בשנים הקרובות".