חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונהצילום: ISTOCK

בהתאם לקריאת גדולי ישראל בדבר חובת ההתחסנות, עם התרחבות מבצע החיסונים וההכרזה על הורדת גיל המינימום לקבלת החיסון ועל אפשרות התחסנות כבר מגיל 16, הגיע שעתם גם של תלמידי הישיבות.

במכתב שנשלח על ידי ‘ועד הישיבות בארץ ישראל’ למנהלי הישיבות בירושלים והסביבה, נמסר על הסדר מיוחד עבור בני הישיבות.

המכתב נשלח על רקע שיתוף פעולה בהובלת מנהל מחוז ירושלים בקופת חולים 'כללית' מיכאל מישורי דרעי ומנהל המגזר במחוז הרב משה רוזנגרטן שמפעילים בימים אלה מתחם חיסונים ייחודי באולמי תמיר בירושלים.

“עם התרחבות אפשרויות החיסון גם לתלמידי הישיבות ולאחר פניית ראשי כללית במחוז ירושלים שטרחו ועמלו בהקמת מתחם חיסונים ייחודי המיועד לתלמידי הישיבות הלומדים בירושלים וסביבותיה באופן הראוי והמותאם לרוח בני התורה, בו ניתן לתאם הגעה כל ישיבה באופן מרוכז ומזורז, דבר שתועלתו גדולה ויש בו משום מניעת ביטולה של תורה”, נכתב במכתב שנשלח לראשי ומנהלי הישיבות בעיר, בו נמסרו פרטי ההסדר.

יו”ר ועד הישיבות הרב קאופמן ביקש להוקיר באופן מיוחד את הירתמותם של ראשי 'כללית' בירושלים שהשכילו לעשות באופן הנאות להם לתלמידי הישיבות, ועמלו לבקשת הועד בכמה אופנים למענם.

לפי הנכתב, המתחם הייעודי נפתח אתמול (שני) ויאפשר לכלל תלמידי הישיבות החל מגיל 16 להתחסן באופן מרוכז כל ישיבה עפ”י תיאום כאשר המקום כולו מיועד במיוחד לצורך כך.

לדברי מנהל מחוז ירושלים בכללית מר מיכאל מישורי דרעי: “כארגון הבריאות הגדול, אנחנו ממשיכים להוביל את מבצע החיסונים ולאפשר לציבור החרדי ולתלמידי הישיבות לבצע את החיסונים במתחמים ייעודיים על מנת להגביר את קצב ההתחסנות גם בציבור החרדי ולאפשר חזרה מהירה ובריאה לשגרה. אני מודה לועד הישיבות על שיתוף הפעולה והקריאה לכל הישיבות הקדושות לתאם מועד מרוכז כדי לחסן את כל התלמידים לקוחות כללית”.

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: “כארגון הבריאות הגדול בישראל כללית מובילה את מבצע החיסונים בפריסה הרחבה ביותר ובהתאמה המושלמת ביותר לכל האוכלוסיות. יצאנו לדרך במטרה לחסן את בני הישיבות הקדושות שיוכלו להמשיך ולשקוד על תלמודם ללא חשש ונזק”.