פרופ' מלי שלמון-דיבון
פרופ' מלי שלמון-דיבוןצילום: דוברות

מנהלת המעבדה לביואינפורטמיקה גנומית באוניברסיטת אריאל פרופ' מלי שלמון-דיבון היא הזוכה בתעודת ההוקרה בועידת ישראל 2030 של העיתון 'בשבע'.

הפרס יוענק לפרופ' שלמון-דיבון במהלך הוועידה שתתקיים מחר (רביעי) במתחם דיזיין סיטי במישור אדומים ותשודר באתר ערוץ 7. הפרס יוענק ע"י יו"ר קבוצת 'בשבע' דודו סעדה ויו"ר קבוצת 'קס גרופ' חנוך קס.

הוועדה שהחליטה על מתן ההוקרה פרסמה את נימוקיה. "תעודת ההוקרה מוענקת לפרופ' מלי שלמון-דיבון על ניהול המעבדה לביואינפורמטיקה גנומית באוניברסיטת אריאל, על מחקרה החשוב בתחום המעורבות הגנומית במחלות, על השימוש בטכנולוגיות גנומיות מתקדמות לקידום תחום הרפואה המותאמת אישית, ועל השילוב בין אימהות ומסירות למחקר וחזון".

סמנכ"ל 'בשבע' דודי פינקלר אמר כי "בכל ועידה אנו מחפשים דמויות להעניק להם פרסים. אנחנו מחפשים אנשים או נשים שעשו מעבר לתפקיד וזכו לקדם את עם ישראל, כל אחד בתחומו. המטרה העיקרית במתן הפרסים היא לעודד את שאר החברה הישראלית לשאוף למעלה, לכוון אל המעבר ולדעת שאם רוצים זה אפשרי. אין ספק שפרופ' מלי שלמון-דיבון בהחלט מעוררת השראה וזוכה להצעיד את עם ישראל קדימה".

פרופ' שלמון-דיבון התרגשה לאחר ששמעה על קבלת הפרס. "אני מודה לוועדה שמצאה אותי ראויה להוקרה. הבחירה בי מייצגת דרך נוספת בה ערכי המצוינות שאנחנו מטפחים באוניברסיטת אריאל באים לידי ביטוי. במיוחד בימים אלו, כשאנו רואים איך מאמץ מחקרי משותף חוצה יבשות, עמים ודתות מאפשר לעולם להיחלץ ממגיפה קשה בזמן שיא, יש לוודא שאנו מפנים משאבים מספיקים ותשומת לב ראויה להבטחת מעמדה של ישראל בחזית המדע. אני מקווה שההישגים של המעבדה שלי, ושל המחלקה כולה יעודדו צעירים וצעירות, ובכללן אימהות לילדים מכל המגזרים והקבוצות באוכלוסיה, לבחור בקריירה מדעית השואפת למצויינות ולהרחבת הידע האנושי לתועלת הכלל".