ועידת ישראל 2030: שר החינוך יואב גלנטועידת ישראל 2030

שר החינוך יואב גלנט התראיין לעיתונאית עפרה לקס בועידת ישראל 2030 של 'בשבע' וערוץ 7 במתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים.

השר גלנט התנגד בתוקף לשילובו של בן גביר כשר בממשלה הבאה ואמר: "דרכי היא דרך הליכוד, דרך הימין, דרך הימין המרכזי במדינת ישראל, אני לא חושב כמו סמוטריץ' ובוודאי לא כמו בן גביר. סמוטריץ' היה ואני חושב שיכול להיות שר בממשלת ישראל. אני לא הייתי רוצה לראות את איתמר בן גביר שר בממשלת ישראל, אני לא חושב שזה יועיל לנו.

''זה לא אומר שהתמיכה שלו היא לא נחוצה. אני לא מחלק תפקידים. אני רק אומר שממשלה צריכה אורגניות וצריכה איזשהו מנעד דעות שהוא מגיע עד גבול מסוים. אני חושב שאיתמר בן גביר נמצא מחוץ לגבול הזה לתפיסת עולמי. ואני מציע שבעניין הזה אנחנו נהיה זהירים. יחד עם זה, עצם זה שמוקמת ממשלת ימין זה משרת את תפיסת עולמם של כל מי שנמצא בצד הימני של המפה ואני מציע שלא נסתכל רק על מה מקבלים.

''צר לי להגיד אבל למעשה השסעים והפיצולים בתוך האגף הימני ציוני דתי במדינת ישראל הביאו פעם אחרי פעם לפיצולים שבגינם איבדנו קולות, אני מקווה שלא נהיה פה."

השר גלנט גם אמר כי משרד החינוך יודע בדיוק על המצאותם של כל התלמידים שנדבקו בקורונה בפילוחים מדויקים עד רמת השכבות ובתי הספר. השר אמר כי הצליח להשיג מיליארד ורבע שקלים ממשרד האוצר - בין היתר לחלוקת 150000 מחשבים ולתקשוב בתי הספר.

השר גלנט אמר כי "מכל מה שראיתי בשנה האחרונה - אין תחלואה שנוצרת בבתי הספר. 90 אחוז מהתחלואה של התלמידים היא בבית."

מעוצמה יהודית נמסר: "מוטב שגלנט יתעסק בגיבוש תוכנית יציאה מהקורונה למערכת החינוך ולא יחלק משרות שרים. גלנט ושכמותו תמיד העדיפו את השמאל על ממשלת ימין מלא, אבל אם נהיה חזקים לא תהיה להם ברירה".