ועידת ישראל 2030: פנינה תמנו שטהועידת ישראל 2030

שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) התראיינה לעיתונאי שילה פריד במסגרת ועידת ישראל 2030 של 'בשבע' וערוץ 7 שנערכה בדיזיין סיטי במישור אדומים.

לדברי השרה היא גדלה בבית ליכודניקי ועתה היא קובעת בצער כי "אחרי שבחרנו ללכת לממשלה הזו מתוך מקום של אחדות בתקופת חירום כדי לשרת את אזרחי מדינת ישראל, כעת אנחנו רואים את ההתנהגות כאילו היה מדובר בעסק פרטי ורואים כיצד חונקים את תקציבי המדינה".

"לא מביאים תקציב מדינה", אמרה תמנו שטה, "למי זה? לאנשי כחול לבן התקציב? זה לאזרחים, זה לחינוך, זה לרווחה, כל הדברים האלה. הדבר הבסיסי הזה, ההפרה הבוטה של ההסכם מלמדת עם מי יש לנו עסק ולכן אנחנו עם הליכוד לא נשב יותר".

שרת העלייה והקליטה הגיבה גם לביקורת כלפיה כאילו היא שמה דגש מיוחד על העלייה מאתיופיה ואמרה: "חשוב לי להדגיש שאני שרת העלייה והקליטה של כל עם ישראל, של כל יהודי העולם שרוצים להגיע הביתה. כמובן שעם הדגשים מיוחדים כאשר צריך להביא החלטות ייחודיות שנוגעות לעלייה מאתיופיה".

"ולא רק", ציינה תמנו שטה, "למשל בני המנשה שמאז 2017 הנושא הזה היה תקוע אני הובלתי לכך שיתחילו להעלות עוד הפעם את בני המנשה".

בהמשך דבריה ציינה כי לאורך כל הדרך נאבקה על מנת שלא לסגור את השמיים בפני מי שמבקשים לעלות לישראל וציינה "לפני כשבועיים דנו על סגירת שמי ישראל וגם היום אנחנו עדיין עם שמים סגורים הייתי היחידה שהצביעה נגד".

פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטהצילום: משה ביטון