יפה בן דוד
יפה בן דודצילום: Photo by Hadas Parush/Flash90

מוסדות החינוך ביישובים הירוקים והצהובים צפויים להפתח מחר ומזכ"לית, יפה בן דוד, התייחסה בראיון ל-103FM להתנהלות הממשלה סביב פתיחת מערכת החינוך והתחסנות המורים.

לדבריה בניגוד לנתוני משרד הבריאות לפיהם רק כ-50 אחוז מצוותי ההוראה התחסנו, על פי המידע שבידיהם, "למעלה מ־76 אחוזים התחסנו".

בן דוד יצאה נגד ההצעה לחוקק חוק שיחיייב את צוותי ההוראה להתחסן, "אני קודם כל נגד סנקציות, אני חושבת שיש דרך שכנוע, דרך הסברה וניתן לשכנע". עוד הוסיפה כי: "קשה לי להאמין שיחוקק חוק כזה", שכן לדבריה "לא רק חלק מציבור עובדי ההוראה לא מתחסן, אלא בהרבה משרדי ממשלה, מקומות ציבוריים, ועובדי מדינה לא מתחסנים".

לדבריה, במידה ויחוקקו חוק שיקבע כי על כל המורים להתחסן, הם יעשו זאת כי הם אזרחים שומרי חוק. כמו כן, היא הדגישה כי "גם הילדים יכולים להדביק אחד את השני". לכן, היא הציעה לעשות בדיקות לילדים. בהמשך ביקשה להתייחס למתווה ואמרה שיש בלבול אחד גדול. "עמדת משרד הבריאות הייתה שניתן לפתוח בערים ירוקות וצהובות. בכתומות ובאדומות משרד הבריאות אמר לא לפתוח. עכשיו כן אפשרו את הפתיחה בכתומות ואדומות, אני מקווה שיעשו את ההחלטה הנכונה ושלא נקלע שוב למצב של סגר", אמרה.

לטענתה, עד עכשיו המנהלים לא קיבלו שום מתווה: "יום אחד לתת להיערכות למתווה שטרם יצא למנהלים? הם לא קוסמים. הם עושים עבודה מצוינת, אבל הם לא קוסמים". בן דוד סבורה כי: "צריך לתת את זמן ההיערכות, להקים מוקד שיהיה מקום לשאול בו שאלות. אין ידע, פונים אלינו כדי לתת את התשובות של המדינה. כמו תמיד בפתיחה של הסגרים, שלא נותנים זמן היערכות, חלק מצליחים וחלק לא. אז מתחילים הלחצים של הרשויות וזה בלגאן אחד גדול. צריך היה לתת עד יום ראשון להיערך".

להערכתך, הפתיחה היא זמנית? התחלואה תעלה ושוב יסגרו את מערכת החינוך?

"לצערנו, אנחנו שומעים את התחזיות של אנשי משרד הבריאות, שטוענים שזה יכול גם להגיע לזה".