שלדון ומרים אדלסון
שלדון ומרים אדלסוןצילום: איתן אלחדז/TPS

ארגון OU ישראל יחד עם העם היהודי בישראל ובתפוצות מרכין ראש עם פטירתו של איש החסד שלדון אדלסון ז"ל. אדם שאהבתו העמוקה ומסירותו לעם היהודי ולמדינה לא ידעו קץ והוא פעל ללא לאות לסייע בכל מקום ולהיענות לכל פנייה.

שלדון פעל מתוך תחושת שליחות ומתוך תודעה היסטורית, שאותה הוא תרגם לחובתו לעשות למען דור העתיד של העם. בזכותו, ובזכות החשיבות שהוא ראה בפעילות התרבותית למען הדור הצעיר, פרויקט תגלית, שבו אנו זוכים לקחת חלק, הכפילה את פעילותה.

עד לשנת 2020 הגיעו לארץ בזכות פרויקט זה מעל 750,000 צעירים מיהודי העולם מכל הרקעים וההשקפות במסע לחיזוק הזהות היהודית שלהם. מדובר בכדור שלג שממשיך לגעת במיליונים של בני משפחותיהם וקהילותיהם.

אבל לא רק בכך פעל אדלסון. הוא בנה ברחבי הארץ פקולטות באוניברסיטאות ומחלקות בבתי חולים, השקיע בתרומתו ליד ושם ולהנצחת זכר השואה בארץ ובחו"ל. הוא תרם לעוד גופי צדקה ורווחה רבים ושנים, בגלוי ובסתר, מבלי לבקש תמורה מיוחדת של כבוד בשל כך.

אדלסון היה מוכר בציבוריות הישראלית והאמריקאית בעיקר בפועלו העסקי והפוליטי, הוא ללא ספק היה איתן בדעותיו ופעל לקידומם, היה יזם מדהים ומצליח שלא מוותר. אך האמת היא, שהוא פעל בעוד שלל נושאים. בנוסף לפעילות הפילנתרופיה בתחומי רפואה ורווחה שנועדו כמובן לטובת הכלל, כשהדברים הגיעו לעם היהודי ולעתיד הדור הבא האהבה העזה והכנה שלו ושל רעייתו הד"ר מירי אדלסון, ניצחה כל פער השקפתי. כפי שהם הגדירו זאת בעצמם בפשטות: כולנו היינו מבחינתו אחים ואחיות.

ארגוני OU בארה"ב ובישראל חבים לשלדון ולמרים את תחושת הזכות העצומה והגאווה להיות שותפה יציבה של תגלית כמארגן סיורי תגלית כבר קרוב לעשרים שנה עם צוותים נפלאים ותוכניות מושקעות. זכינו להיות בשטח ברמת היומיום ולראות את דמעות התודה וההוקרה של המשתתפים, לחוות את רגעי האתגר, ההתעוררות והצמא ללמוד עוד יחד איתם. לחוות בעצמנו, הנהלה וצוות יחדיו, את הצורך להמשיך ללמוד ולא להפסיק.

שלדון אדלסון מעולם לא שכח מאיפה הוא בא ואת האתגרים שליוו את ראשית חייו. הוא נהג לספר שאביו מעולם לא זכה להגיע לארץ למרות רצונו, ואילו הוא מתחייב לאפשר לכל יהודי שירצה בכך להגיע, לממש את עצמו ואת הקשר שלו עם ישראל.

בראיון שהעניק לא מזמן, הוא אמר: "הייתי רוצה לראות את בוגרי התוכנית יוצרים המשכיות, מתחזקים את היהדות שלהם ואת האהבה לישראל. נכון, כשאנשים חוזרים לארה"ב קשה להמשיך את החיבור עם מי שהיה איתם באוטובוס, אבל זו המשימה שלנו". את המילים האלה אנו קוראים כצוואה רוחנית. ארגון ה-OU פועל שנים לקידום מטרה זו ואנו מחויבים להתמיד במשימה זו לזכרו.

אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לרעייתו מרים ולכל משפחתו. החותם ששלדון השאיר אחריו יעמוד לזכותו ולזכותנו. יהי זכרו ברוך.

הרב אבי ברמן
מנכ"ל
OU ישראל