המחאה בסמוך לנוקדיםערוץ 7

מאות בני אדם, ביניהם גם שר ההתיישבות צחי הנגבי, ח"כ אריאל קלנר והמועמדים עמיחי שיקלי אורית סטרוק ושמחה רוטמן, השתתפו בעצרת מחאה סמוך ליישוב נוקדים.

13 ארגונים שונים חברו לקיום אירוע המחאה כגד ההשתלטות הפלסטינית על אדמות מדינה וקרקעות הישובים ונגד ההרס הסביבתי בשטחי השמורה ההסכמית (שמורת טבע צפון מדבר יהודה) שמובילה הרשות הפלסטינית ביחד עם האיחוד האירופי.

ההחלטה לקיים את ההפגנה במיקום זה נובעת כתוצאה מפריצת דרך על ידי הפלסטינים והקמת מאחז פלסטיני בשטחי אדמות היישוב נוקדים.

מדובר במאחז הכולל 4 מבנים - כולם נבנו במהלך השבוע האחרון - וחלקם כבר מאויישים על ידי פולשים.

מאות מוחים נגד ההשתלטות על שטחי CTPS

חה"כ אריאל קלנר אמר באירוע, "המאבק על ארץ ישראל נמשך במלוא עוזו בדיפלומטיה, במשפט אבל גם בשטח ממש. כמה מרומם זה להיות בקרב ציבור שלא שוכח ותובע את ארץ ישראל".

"זכותנו על הארץ מוחלטת. לא ייתכן שמדינות זרות יממנו בניה והשתלטות עויינת על חבלי ארץ שאפילו לשיטתם צריכים להידון במו"מ. אני וחבריי נגבה ונחזק את ממשלת הימין שבע"ה נקים, עד שננצח במערכה", דברי קלנר.

מועמד ימינה עמיחי שיקלי הוסיף, "תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. הענן השחור שעולה מעל מדבר יהודה, אתר טבע חשוב שמאין כמותו וטבעת החנק המשתוללת של הבנייה הבלתי חוקית סביב גוש עציון הם מאוד מטרידים".

"אנחנו מדברים ביום שבו עלו דחפורים על מזבח יהושע בהר עיבל, אחד מאתרי המורשת החשובים ביותר של עם ישראל. אם לא נדע להסביר לעצמנו מה הקשר למזבח יהושוע ומה החיבור שלנו לגוש עציון לא נדע להסביר את הקשר לנבטים ותל אביב. המאבק על ארץ ישראל הוא כאן, המאבק על ארץ ישראל הוא בגליל ובנגב", אמר שיקלי.

אורית סטרוק, מועמדת מפלגת הציונות הדתית אמרה כי "לא ייתכן שהרשות הפלסטינית מנהלת את המערכה הזו מלשכת ראש הממשלה שלהם, עם תקציבי עתק, עם כוח אדם, עם תכנית אסטרטגית, עם מטריה בינלאומית, ואצלנו היא מתנהלת עם קומץ פקחים וקומץ מתנדבים. ככה לא מנהלים מערכה על ארץ ישראל".

"כמו שפעלנו בעבר כשבצלאל היה שר בקבינט והעביר - לראשונה בתולדות המערכה הזו - החלטת קבינט לשימור שטחי C, ככה נמשיך ונפעל כדי שהמערכה על ארץ ישראל תתנהל ברמה המדינית והממשלתית הראויה. הנושא הזה ודאי יהיה תנאי סף בכל מו"מ קואליציוני שננהל. כי זו המלחמה על הארץ שלנו", הוסיפה סטרוק.

יוסף שפייזר, מועמד ברשימת ימינה לכנסת אמר במהלך ההפגנה, "הבניה הבלתי חוקית של הפלסטינים בשטחי הארץ עוברת כל גבול. ההפקרות חוגגת. כל השטח שמעבר לגדרות היישובים בסכנה, עלינו מוטלת החובה לשמירת הארץ. מפלגת ימינה מחויבת לשמירה על חבלי הארץ".

עמית ברק: לסגור את המנהל האזרחי או לבצע בו רפורמה

עו״ד שמחה רוטמן אמר, "מה שאנחנו מתמודדים פה איתו זו מלחמה, מלחמה לאומית על השטח של ארץ ישראל ואם לא מטפלים בזה בכלים הנכונים ומתייחסים לזה כאילו יש כאן מאבק קרקעות או סכסוך שכנים ואז בודקים את זה בכלים מנהליים. המלחמה כאן היא מלחמה לאומית וצריך להתייחס אליה כמלחמה וכיעד לאומי על קרקעות של ארץ ישראל. לעשות את ההחלטות הממשלתיות הנכונות. חייבים לצאת למלחמה הזאת. היום פורסמה ההשתלטות וההריסה על מזרח יהושע- זה מגיע מלמעלה הישר מלשכת הראיס. נדרשת פעולה של המדינה בשביל להתמודד עם המלחמה הזאת".