רישיון קבלו רשום- איך עושים זאת?
רישיון קבלו רשום- איך עושים זאת?צילום: PEXELS

רישום רישיון קבלן רשום יכול לאפשר לנו ליהנות מחיים מקצועיים איכותיים יותר.

לפי החוק קבלנים צריכים להיות רשומים בפנקס הקבלנים של משרד העבודה. אחרת הם נחשבים חאפרים ואיכות העבודה שלהם פחות טובה מאשר של קבלים רשומים. בשביל לקבל רישיון קבלן רשמי כדאי לנו:

  • לעבור את כל ההכשרה שצריך בשביל לקבל את הרישיון
  • להשקיע בלימודים מקצועיים
  • לשלם את העמלות הדרושות בשביל לקבל את הרישיון
  • להראות למשרד העבודה את תיק העבודות שלנו
  • לבקש מלקוחות עבר לרשום המלצות על בסיס העבודה שעשינו בשבילם

אם נעמוד בתנאים אלו גם אנחנו נוכל לקבל רישיון קבלן רשמי ממשרד העבודה. רישיון זה יוכל להיות מאוד שימושי עבורנו בחיים המקצועיים שלנו.

רישיון קבלן רשום – איך עושים זאת?

בשביל לקבל רישיון קבלן רשום אנחנו חייבים לעבור תהליך במשרד העבודה. התהליך כולל עמידה בתנאים שונים כמו למשל עמידה ונוכחות בקורס מקצועי של משרד העבודה ללימוד מקצוע הקבלנות והבנייה. עמידה בתנאים אלו תאפשר לנו ליהנות מרישום מהיר של רישיון הקבלן שלנו כך שנוכל לעבוד בצורה מקצועית וחוקית עם לקוחות פרטיים.

רישיון קבלן רשום – מהם תנאי הרישום?

תנאי הרישום של קבלת רישיון קבלן רשום הם קודם כל מעבר של קורס קבלנים מקצועי של משרד העבודה. תנאי זה הוא תנאי חובה ואי אפשר לפסוח עליו. תנאי נוסף הוא תשלום מיסים ודמי חבר לאגודת הקבלנים הארצית. אם אנחנו רוצים שייקחו אותנו ברצינות כבעלי מקצוע אנחנו חייבים לעבוד באופן מקצועי ואחראי ואנחנו חייבים שתהיה לנו תעודה רשמית של משרד העבודה ואיחוד הקבלנים בארץ.

רישיון קבלן רשום – יתרונות לקבלן

קבלת רישיון קבלן רשום היא בעלת יתרונות רבים לקבלן שמקבל את הרישיון. קבלן שיש לו רישיון רשמי של המדינה ושל איגוד הקבלנים יכול להוציא ביתר קלות ביטוחים לעובדים ולעבודות הבנייה שלו. ללא רישיון רשמי לקבלן יהיה קשה לבטח את עצמו ואת העובדים שלו וגם את איכות העבודה שלו בביטוח מקצועי או בביטוח צד ג'.

בסופו של דבר כמו שלומדים איך להיות מורה או איך להיות רופא כך אנחנו גם צריכים ללמוד איך להיות קבלן. בשביל ללמוד איך להיות קבלן לא מספיק ללמוד לימודים מעשיים וצריך להכיר גם תקני בטיחות שונים כמו התקן האמריקאי או התקן האירופי של האיחוד האירופי שנהוג בארץ. הכרה של תקני הבנייה וחוקי הבנייה השונים תאפשר לנו להיות אנשי מקצוע טובים שמעניקים שירות טוב יותר ובטוח יותר ללקוחות שלהם. ככל שנהיה מקצועיים יותר כך יהיה לנו יותר ביקוש בשוק ונוכל לעבוד באופן רציף ומלא. איכות הרישיון באה לידי ביטוי בכך שאז יש לנו גב מקצועי וביטוח מסודר וגם העבודה שלנו עצמה של הבנייה הרבה יותר בטוחה ואיכותית.