שחקני הפועל ומכבי חיפה אמש
שחקני הפועל ומכבי חיפה אמשצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

10 שחקנים אלימים ואנשי צוות נוספים מכל קבוצה, אלו האנשים שהתנהגו בצורה אלימה אמש בסיום משחק הדרבי החיפאי במסגרת ליגת העל בכדורגל, על פי דו"ח השיפוט.

היום (חמישי) פרסמה בהתאחדות לכדורגל את דו"ח השיפוט מהמשחק אמש בו נכתב בפירוט אירוע האלימות החמור שהתרחש בסיום המשחק.

בשל מורכבות האירוע האלים וכמות האנשים שהיו מעורבים, נעזרו שופט המשחק והמשקיף גם במערכת ה-VAR ומצלמות הטלוויזיה, שעות ארוכות לאחר סיום המשחק.

על פי דו"ח השיפוט מי שהחל את הקטטה ההמונית היה כובש השער הראשון במשחק אמש לזכות הירוקים, המגן סאן מנחם. מנחם שכבר קיבל כרטיס צהוב על התגרות מיד לאחר כיבוש השער, חגג בצורה מתריסה עם שריקת הסיום כשרץ לעבר ספסל הפועל חיפה וצעק לעברם: "הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים".

"כתוצאה מכך, שחקן הפועל חיפה עדן בן בסט רץ אליו בצורה תוקפנית ומאיימת והשניים החלו להתקוטט. תוך מספר שניות פרצה על כר הדשא מהומה המונית שבה היו מעורבים שחקנים ובעלי תפקידים משתי הקבוצות", נכתב בדו"ח.

על פי הדו"ח, לא פחות מעשרה שחקנים היו מעורבים בקטטה ההמונית ונקטו בצורה אלימה ממש - 5 מכל קבוצה.

בעוד בהפועל חיפה היו אלו כמובן עדן בן בסט, הקפטן גל אראל, דור מלול, אלון תורג'מן וניסו קפילוטו, במכבי חיפה היו אלו מלבד סאן מנחם גם עאיד חבשי, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה ובוגדאן פלאניץ'.

לא רק זאת, אלא שבדו"ח השיפוט צויין גם מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב שלאחר שהושלך לכר הדשא על ידי אלון תורג'מן, נראה דוחף בידיו בבירור את שחקני הפועל חיפה בצורה אלימה גם כן. גם מאמן כושר הפועל חיפה, דני ביבס, הוזכר בדו"ח שפירט את אירועי האלימות החמורים אמש.

על פי דו"ח השיפוט, כל המעורבים "קיללו, חנקו, היכו באגרופים והתקוטטו".

מי שעשויה להיפגע בצורה משמעותית מאירועי האלימות החמורים הללו היא מכבי חיפה ששחקניה המעורבים ככל הנראה יורחקו למשך מספר משחקים על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, במה שעשוי להביא לפגיעה במאבק האליפות הצמוד עם מכבי ת"א.

"אני רואה בחומרה רבה את אירועי סוף המשחק", אמר יושב ראש מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון לאחר הקטטה ההמונית אמש. "שחקנים צריכים לשחק כדורגל ובסיום המשחק לרדת לחדר ההלבשה. מצופה מכל השחקנים לשמש דוגמה לילדים ולאוהדים שצופים בהם במסכים בבית. אירועים כאלו פוגעים אנושות בתדמית הענף ואנו נפעל בכל האמצעים כדי שתהיה ענישה קשה, למען יראו וייראו, ושמקרה חמור כפי שהיה אתמול לא יחזור".

"נלחמנו כדי שתחזרו לשחק כדורגל בימים קשים אלו למדינה ולענף, ומתבקש שכולם יישמרו על רוח הספורט", הוסיף יושב ראש המנהלת. "אני מצפה מהמועדונים לטפל משמעתית במעורבים בתקרית מעבר לעונשים שיוטלו ע"י המוסדות המוסמכים, ובנוסף שייפעלו להרגעת הרוחות כדי להעביר מסר של פיוס לאוהדי שתי הקבוצות בעיר חיפה".