אירוע סיום שנת ההתנדבות בישיבה תיכונית שעלבים
אירוע סיום שנת ההתנדבות בישיבה תיכונית שעלביםצילום: דוברות

בישיבה התיכונית שעלבים נערך אמש (רביעי) אירוע סיום לשנת ההתנדבות שמקיימת הישיבה באמצעות עמותת לאורו נלך.

האירוע נערך לראשונה באמצעות הזום במעמד כ-70 מתלמידי הישיבה. זאת בניגוד לשנים קודמות בהן העמותה הייתה נוהגת לקיים אירוע סיכום גדול בהשתתפות בתי הספר ברחבי הארץ שלוקחים חלק לאורך שנת הלימודים בתוכניות התנדבות שונות עם הפנים לקהילה.

את האירוע פתח הרב גרשון שחור, ראש הישיבה, שבירך את התלמידים: "התלמידים שלנו רגילים להתנדב מידי שבוע בבתי ספר ובחינוך המיוחד במודיעין והם התאכזבו מאוד על העובדה שבעקבות הקורונה נבצר מהם להגיע. למרות זאת הם לא ויתרו ומצאו דרכים חלופיות להתנדבות עבור קבוצות בחברה שזקוקות לתמיכה ועזרה".

השנה, בעקבות וירוס הקורונה תלמידי הישיבה לא יכלו ללכת למקומות בהם הם מתנדבים מדי שבוע לאורך השנה, ולכן מצאו מספר חלופות להתנדבות; בין היתר סייעו תלמידי הישיבה לחקלאים בעבודה בשדות במועצה האזורית גזר שבה ממוקמת הישיבה, עזרה בשיעורים לילדים בבתי ספר יסודיים, בשמירת קשר עם קשישים במועצה במסגרת מבצע "אמץ קשיש", בעזרה לקהילה במקום המגורים, ועוד.

גרשון בר כוכבא באירוע הסיום
גרשון בר כוכבא באירוע הסיוםצילום: דוברות

באירוע לקחו חלק ההיסטוריונים גרשון בר כוכבא ואלידע בר שאול. בר כוכבא סיפר לתלמידים סיפור על לקיחת אחריות: "במהלך מלחמת יום כיפור, היה אדם בשם יוסי בן חנן ששהה בנפאל, וכשפרצה המלחמה הוא עזב הכל והגיע ארצה לקחת חלק במאמץ המלחמתי, לקח אתו טנקים והצטרף ללחימה ברמת הגולן והיה חלק משמעותי בניצחון. יוסי היה נחוש להגיע ולתרום ושינה את המציאות, כך גם אתם שלוקחים חלק בתיקון עולם ומשנים את המציאות".

בהמשך סיפר אלידע בן שאול על סיפור של שליחות וחסד שקרה ביישוב בו הוא מתגורר, ומסקנתו הייתה כי "לנוער יש את הכוח לשנות את המציאות".