הרב אריאל בראלי
הרב אריאל בראליצילום: אריה מינקוב

מדינת ישראל נצבת בפני מערכת בחירות בפעם הרביעית, ואזרחי המדינה נדרשים לבחור בממשלה חדשה מתוך תקווה ליציבות שלטונית. אולם זו תקוות שווא הנובעת מטעות בסיסית בקריאת מפת השלטון במדינת ישראל. אנו משקיעים הרבה אנרגיות זמן וכסף בניסיון לשלוח נציגים נאמנים לכנסת ישראל מתוך אמונה שהפעם הם יהיו שלוחי ציבור נאמנים ויקדמו את המדינה למקום טוב יותר.

אולם אנחנו משקיעים במגרש הקטן והזניח ביחס למקום שבו באמת נקבע צביון המדינה. הנהגת המדינה מצויה בידי קבוצה סגורה של משפטנים אשר לקחו לידיהם סמכויות והקיפו את עצמם במבצר סגור ומסוגר אשר הכניסה אליו שמורה רק למי שמצהיר אמונים לתפיסת עולמם.

זו הסכנה האמתית ליציבות השלטונית במדינת ישראל כאשר שופטי בג"ץ מקדמים אג'נדה אזרחית על פני מדינה יהודית. ובעוד בתי המשפט מחויבים לחוק אשר נקבע על ידי נבחרי הציבור, לשופטי בג"ץ יש חירות לקבוע את הצדק בהתאם לתפיסת עולמם.

בג"ץ לקח לעצמו את הזכות להכריע בשאלות דת ומדינה (גיור, צביון השבת, חמץ בפסח) ובסוגיות ביטחוניות (הריסת בתי מחבלים, הוראות פתיחה באש, 'איחוד משפחות') ובסוגיות אזרחיות (זכויות מסתננים). ישנה פה בעיה האמורה להטריד כל אזרח אשר גנבו לו את הסמכויות לאור יום. השופטים הפקיעו מהציבור בישראל את הזכות להכריע בשאלות ערכיות ומוסריות. בייחוד שמדובר על השתלטות על ההגה והטייתו חדות שמאלה בלא שהוסמכו לכך על ידי הציבור.

זה הוא מחטף ידוע ,אשר גם עולם המשפט מודה בו ומכנה אותו בגאווה בשם  'המהפכה החוקתית' אשר חולל אהרון ברק בהכרזה שלו כי ה'כול שפיט'.

מעבר לכך, אף לשיטתם שמלוא כל הארץ משפט נשאל שאלה פשוטה - מה היא ההסמכה שעברו השופטים להכריע בשאלות אלו? האם יכולת אנליטית של ניתוח חוקים בהכרח יוצרת שיקול דעת ערכי? מהיכן הם שואבים את היכולת להכריע בשאלת הריסת בתי מחבלים, או מתן חיסון למחבלים? ומי שמאמין כי השופטים מורמים מעם ונחנו ביכולת מופלאה לשים בצד את השקפת עולמם ולפסוק על פי טובת המדינה, מוזמן לעיין בדו"ח שהתפרסם השבוע מטעם ארגון חותם ובו מתברר כי שופטי בג"ץ נוהגים איפה ואיפה, יד קשה כלפי המתיישבים והכלה של מעללי הבדואים ומסתננים. ועושים ככל יכולתם לחבל בפניה היהודיות של מדינת ישראל.

בנוסף, לא מעט מפסיקות אלו מטילות על המדינה הוצאות מרובות בלא שום אחריות לתוצאות הכלכליות של פסיקתם, ובמקביל הם מבטלים במחי יד החלטות של נבחרי ציבור בנימוק טהרני של שמירה על כספי הציבור.
אך בל נשכח שעיקר חטאם של שופטי בג"ץ הוא בהפיכת פניה של מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה. ההבטחה האלוקית לאבותינו לאברהם יצחק ויעקב היא הבסיס המוסרי להקמת המדינה, ועל כן ראשי הציונות הקימו מדינה יהודית ודחו את הרעיון של מקלט בטוח באוגנדה.

ומי שמנתק מערכים יהודיים מוצא את עצמו מצטדק ומתפתל בפני בית הדין בהאג ומונע החלת ריבונות בכל מרחבי ארצנו.

פה בארץ חמדת אבות תתגשמנה כל התקוות ונזכה לחיות בה חיים יהודיים מלאים כפי שחזו הנביאים. עלינו להתאזר בסבלנות עד שההכרה הזו תבשיל בציבור הישראלי אך המכשול העיקרי העומד בפנינו הוא שלטון בג"ץ אשר מתנגד למדינת לאום ועושה ככל יכולתו לייסד פה מדינה ללא זהות יהודית - מדינת כל אזרחיה.

עלינו לצאת למתקפה הסברתית לחשיפת הנזקים אשר ממיט עלינו שלטון בג"ץ, ולדרוש מהפכה יהודית אשר תצמצם את כוחו של בג"ץ אל מול הכנסת, להחזיר למדינה את  צביונה היהודי מתוך הבנה שזו המשענת המוסרית היחידה אשר מכוחה ניתן להכרע את אויבינו ולהקים חברת מופת יהודית אשר במרכזה אכפתיות וערבות הדדית.

הרב אריאל בראלי הוא רב היישוב בית אל ומרבני ארגון חותם