שלום לוי ופנחס רוזנפלד עם ראובן פינסקי
שלום לוי ופנחס רוזנפלד עם ראובן פינסקיצילום: באדיבות המצלם

השבוע נערך בבית הנשיא בירושלים טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי שהצטיינו בתרומה משמעותית לחברה ולקהילה במהלך השנה החולפת.

בין המצטיינים ניתן למצוא את שלום לוי - מתנדב במשרד הבריאות באגף לרישוי מקצועות רפואיים. שלום ניהל פרויקטים רבים באגף תוך קבלת שבחים רבים מהממונים עליו לאורך כל התקופה, ואף עזר להוביל מהלכים רבים שעזרו לקדם את המקצועיות והשירות באגף.

מצטיין נוסף הוא פנחס רוזנפלד - מתנדב במשטרת אשדוד. פנחס, חסיד בעלזא המתגורר באשדוד מהווה סמל ודוגמא לתרומה יחודית ומעוררת כבוד תוך שמירה והקפדה על אורח חיים חסידי.

השניים נבחרו כמצטיינים לאחר תהליך ארוך בוועדה מסודרת של השירות האזרחי, מתוך מאות מתנדבים חרדים, שתורמים ומתנדבים במקומות איכותיים ברחבי הארץ,

הם נבחרו בשל תרומתם יוצאת הדופן בתפקיד שלהם בדגש על פועלם המיוחד והמסור סביב משבר הקורונה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיבח בנאומו את תרומתם של המתנדבים החרדים שע"י ארגון חברים בשגרה ובחירום. השר הממונה על מערך השירות, צחי הנגבי, הוסיף כי אלפי המתנדבים החרדים הם דוגמא ומופת למסירות ומצוינות עבור כלל המתנדבים.

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי, הודה למתנדבים על תרומתם וציין כי נוסף על תרומתם הרבה בשגרה לגופי החירום והחברה, "במשבר הקורונה הם שימשו כראש החץ בכל המערכים שהוקמו על מנת להתמודד עם הנגיף".

מנכ"ל הרשות הוסיף: "המתנדבים שלנו סייעו ומסייעים הן לכוחות הרפואה והן למוסדות וארגוני החסד והחברה שמעניקים סיוע ותמיכה לקהילה ולחברה בישראל במיוחד בתקופה הזו".

מנכ"ל ארגון חברים שימי גשייד אמר: "מרגש לראות את קידוש השם ואת עשייתם הברוכה של מאות המתנדבים שלנו שקמים כל בוקר לעסוק בחסד במסירות מתוך הקפדה על קלה כבחמורה, ומייצגים אותנו נאמנה."