משפחתו של סלומון טקה
משפחתו של סלומון טקהPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

השוטר שנאשם במוות ברשלנות אחרי שירה למוות בסלומון טקה לפני כשנה ושמונה חודשים, הוחזר לשירות במשטרה כקצין חקירות בתחנה משטרה בצפון.

בחדשות 13 דווח כי מפקד מחוז חוף הנכנס, ניצב יורם סופר, זימן אותו הבוקר (חמישי) לריאיון והחזיר אותו באופן מיידי לעבודה.

עורך הדין נדשי יאיר, שמייצג את הנאשם, מסר כי הוא "מברך על ההחלטה להחזיר את הקצין לשירות פעיל. הגיעה העת להחזיר את הקצין למקומו הטבעי בשירות משטרת ישראל וכפי שטענו מלכתחילה".

מועמד ''הציונות הדתית'' לכנסת איינאו פרדה סנבטו הגיב בחריפות: ״משטרת ישראל ממשיכה לערער את היחסים עם הקהילה. במקום לעשות חשבון נפש ולנסות לשקם את האמון שאבד היא מעדיפה להחזיר את השוטר שירה בסלומון טקה לעבודה סדירה. הטענות על שיטור יתר עוקף חוק שהפכו את בני הקהילה לשק החבטות של השוטרים מקבלים הערב ביסוס.

''אני קורא למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון הפנים לעצור את המהלך. החזרתו לעבודה היא יריקה בפרצופה של הקהילה שלמה שמרגישה פגועה וכאובה ומסר לשוטרים שניתן להמשיך בפעולות אלימות כנגדנו״, הוסיף פרדה סנבטו.

שלשום התחדש משפטו של הקצין שירה בטקה לאחר שנדחה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. זאת, לאחר שמשפטו נפתח כבר לפני כשנה.

לקריאת כתב האישום המלא לחצו כאן

בכתב האישום נטען כי קצין המשטרה גרם ברשלנות למותו של סלומון טקה ז"ל, כאשר רשלנותו באה לידי ביטוי בעיקר בכך שביצע ירי לעבר האספלט, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד.

זאת, בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה בנוגע לירי, שאינם מתירים ירי לעבר הקרקע בנסיבות ובאופן בהם פעל הקצין.

במח"ש ציינו עוד, "בהחלטה נלקחה בחשבון העובדה שהנאשם היה במקום עם בני משפחתו, הותקף באבנים על ידי המנוח ונערים אחרים ואף נפצע באירוע, בטרם השתמש באקדחו, אך במכלול הנסיבות נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".