לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השרה הבכירה לשעבר מהליכוד לימור לבנת עוזבת את המפלגה לראשונה לאחר שהצטרפה אליה בשנות ה-70.

בעיתון ידיעות אחרונות כתבה בין השאר "פעם היה לשרים עמוד שדרה. איפה הם היום? נעלמו. נאלמו. מסדר השתקנים. קשה לראות את התמונה הזאת, כמו התמונה ההיא בבית המשפט כשהשרים וחברי הכנסת מאחוריו, חסומי פה".

"כן, ביבי, יש לך הישגים רבים. החיסונים, כבר אמרנו? זה הישג גדול באמת. ההסכמים המדיניים עם האמירויות. כל הכבוד. היו לך הישגים גם בעבר, בעיקר כשר אוצר. אבל עוד לא אמרתי מילה על הבלגן, הכאוס, הניהול הכושל של משבר הקורונה. אפשר היה אחרת. אם לא הייתה אכיפה סלקטיבית, אם הייתם סוגרים את נתב"ג בזמן ולא נותנים להיכנס למי שבאו מניו־יורק, מאוקראינה ומדובאי, שהכניסו לכאן עוד חולים ובעיקר את המוטציה הבריטית.

''אבל עכשיו הגיע השיא. ההחלטה לחתום על הסכם עודפים עם הכהניסט וההומופוב איתמר בן־גביר, שבסלון ביתו הייתה תלויה תמונתו של הרוצח ברוך גולדשטיין, ולהכניס אותו לקואליציה שלך. אלוהים אדירים, אין גבול? כשיצחק שמיר היה ראש ממשלה הוא נהג לצאת מאולם המליאה כשמאיר כהנא היה נואם במליאה. ועכשיו? חניכו ויורשו הוא חלק מאיתנו?".

את דבריה היא מסיימת: "הליכוד אינו עוד הבית שהיה לי כחמישים שנה, ואין במסגרת כל קדושה. הליכוד הפך לכת של ביביסטים. החוט האחרון המקשר שנותר לי בלב לתנועה המפוארת הזו - נותק. זה יום עצוב לי. זה שיר פרידה".