גבי אביטל
גבי אביטלצילום: עצמי

כדרכם של עוזבים, נושרים, לא הייתי ממהר לומר 'בוגדים', מתנועת האם, משאירים הם שובל השמצות והערות הראויות לפח האשפה.

תנועת הליכוד, עוד מימיה כתנועת החרות, ולאחר מכן משתלבת בה תנועת הליברלים, גח"ל (גוש חרות ליברלים), תנועה עממית, דהיינו לא בדיוק האליטה המפורסמת של ד"ר אבישי בן חיים, לא ישראל הראשונה.

מראשי העוזבים, לימור לבנת, דן מרידור, בני בגין, אהוד אולמרט, ציפי לבני ועוד כהנה נסיכים עם פלומבה, אשר מיקומם בתנועת הליכוד, כמעט היחידה שבה יש פריימריס לכניסה לרשימה לכנסת, נקבע עם מקדם דחף מובנה מעצם היותם בנים של. הפנינים המושחזות כנגד תנועתם לשעבר יכול להיות מושווה רק למומרים, אלה אשר החליפו דתם וחשוב להן להראות עד כמה המרתם עמוקה היא.

על מה זעקתם, על מה הם מוחים ומי הם בכלל? גם כותב שורות אלה חבר ליכוד ימים רבים, שנים רבות. ומה שאני רואה מבפנים או מבחוץ לא אמור להיות שונה מחבורת הנסיכים. הם איבדו את מקומם לא בחינם. מפני גדולתו ועוצמתו של שנוא נפשם, בנימין נתניהו. הם צברו חליפות הגנה מתקשורת שמאלנית ומאולמות תרבות עתירי כסף (לימור לבנת בהיות שרת התרבות כרתה ברית עם כל מה שמייצג את אליטות השמאל, כל אלה שמירי רגב ניסתה להעמידם במקומם), ועל כן מכוח האינרציה, מתקפות על נתניהו מעצימות את עצמן. ומכאן הדרך קצרה לומר את האמת: הביביסטים, הם כמעט מיליון וחצי בוחרים אשר אומרים הן, ועוד פעם הן, ועוד פעם ועוד פעם לבנימין נתניהו ולתנועת הליכוד. 'כת'...

וזה מה שקשה להם. 'ביביסטים' הם חלופה ל'צ'חצ'חים', הם כינוי ההתנשאות של האליטה אשר מתקשה לקבל עולם חדש, אחר. כינויי גנאי הם הדלק להעצמת השנאה כשאין מה לומר. כשאין הסבר רציונאלי למתקפה חסרת רסן על תנועת האם ובראשה בנימין נתניהו, כאשר באמתחתה הישגים שרק עיוור צבעים מתקשה להבחין בם.

שנים אינספור לימדונו על שלום ועל המצווה לרודפו גם במחיר שטחים, וכשזה בא בצרורות, ללא תקדים, תשובת הנגד יבשה עד מתועבת. כשבמקום 'צונמי מדיני' שחזה אהוד ברק עם חבר פרשניו הופך לצונאמי של שלום ופריחה כלכלית, הלשון נבלעת אל מחוזות התיעוב של בנימין נתניהו. כשעולם ומלואו, פשוטו כמשמעו, מוכה מגיפה מלאת מוות, פרשני התיעוב ובמות התקשורת מייחסים את עצם קיומה 'המומצא' לרווחים פוליטיים של נתניהו. בחיי, כך נאמר מפי פרשני העל וגרורותיהם חסרי הבינה.

הכת האמתית בכל הסיפור היא כת משיחי השקר. היא כת מכחישי האמת המתגלה מיום ליום. היא הכת התופרת במחשכים תיקים פליליים לראש ממשל הטוב ביותר שהיה לעם היהודי. נסו למצוא ביקורת קלה שבקלות לפרקליטות המדינה, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות. כך נתפרו תיקים ליעקב נאמן, לרפאל איתן, לאביגדור קהלני, לראובן ריבלין, לחיים רמון ומי יודע לכמה אזרחים פשוטים.

כן. אני ביביסט גאה. משכיל עד קצות הציפורנים. אני מוחה בכל תוקף את דבריה של לימור לבנת אשר מאמר אחר מאמר בשנים האחרונות ממוקד כנגד בנימין נתניהו. במה איתמר בן גביר גזען? מדוע אינו יכול לבוא בקהל? רק מפני שהוא עשוי להביא לממשלה נוספת לנתניהו. אין הסבר אחר. ובכל זאת, לחברי הליכוד לשעבר, כולל גדעון סער, שווה לקרוא את הספר של יונה גולדברג: למי קראת פאשיסט? שייזכרו נסיכי הליכוד לשעבר מי קרא להוריהם פאשיסט.