מחלקת קורונה בשערי צדק
מחלקת קורונה בשערי צדקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפיק והבימאי החרדי רונן פלד שנדבק בקורונה וסבל מקשיי נשימה גולל בדף הפייסבוק האישי שלו את שעבר באותן דקות קשות וקרא לחבריו לרוץ ולהתחסן.

להלן הפוסט המלא:

"בדיוק שנה מהיום בו נחשפנו לסיפור של הקורונה נדבקנו לפני שלושה שבועות כל המשפחה. סבל נוראי שממשיך להדהד גם אחרי שהרופא מבטיח לך שזה עבר.

חיכינו קצת יותר מידי עם החיסון. אמרנו נראה מה יקרה, היינו סקפטיים, חרדים מהבלתי נודע ועשינו טעות. טעיתי!!!

מחשש להיות חלק מניסוי לא ידוע, העדפתי עוד לא להתחסן. ופתאום, לאחר שנה ששמרנו יום-יום, הקפדנו על כל ההוראות, הנגיף נכנס ברגע אחד והפך את הבית שלנו. סערה נוראית.

ס י ו ט.

חולי, כאבים, חום, בעיות נשימה, אינהלציות, חרדות, בדידות ואין מי שיעזור.

מה עושים? מה לוקחים? במי מטפלים קודם?

אט-אט צצו מבעד לנגיף האיום, משפחה וחברים שתמכו ועזרו מרחוק, אנשי חסד שהיו שם איתנו, בעזרה, בהקשבה במתן עצה.

בהתחלה כולם יצאו חיוביים ורק אני פעמיים שלילי, נתנו לי מלמעלה כוחות לשבוע ימים לטפל בכולם ולהבין מי נגד מי. בשבוע השני כבר יצאתי חיובי וקרסתי אל תוך הנשימה שפשוט הפכה מרגע לרגע לקשה יותר ויותר, מדידה של חום וסיטורציה, פחד נוראי שפשוט נגמר האוויר.

מצד שני מתגלה צד חם ואנושי, אוהב ומחבק, דאגה ואחריות הדדית, הייתי שמח להרגיש בכל אלה ללא הקורונה. יקח לנו עוד הרבה זמן להתאושש מהטראומה הזו.

אז מה עושים?

קודם כל מתחסנים ועושים כל מה שאפשר כדי לא להדבק.

ובמקביל להכין בבית לכל צרה שלא תבוא:
מד חום
מד סיטורציה
ויטמין סי, ויטמין די, אבץ, מגנזיום, פרופוליס ואכינצאה, שמן אורגנו פראי, כדורים למניעת דלקת ריאות זטו 250 מ״ג, סטרואידים דקסמטזון 2 מ״ג שממש מציל, אקמול, אינהלציה, משאף וונטולין, משאף סימביקורט, שמן אקליפטוס לימוני.

ברוך ה’ יצאנו מזה, ברוך רופא חולים!