AIG
AIGistock

ועד עובדי חברת AIG הכריז הבוקר (ראשון) על עיצומים אירגוניים ועל השבתת השירות והמענה טלפוני ללקוחות במחלקות החברה כמו רכב, תביעות, משכנתא, חידושים ועוד.

AIG הינה החברה היחידה בענף הביטוח והפיננסים שבה מבוצעת מהבית כלל העבודה ומשרדיה סגורים לחלוטין באופן רצוף, מאז פרוץ המגיפה בישראל במרץ 2020.

בחודש אוגוסט האחרון הוכרז סכסוך עבודה בחברה, בדרישה לקבלת החזר הוצאות על עבודה מהבית הכוללות בין היתר חשמל, אינטרנט וסלולר וציוד משרדי שלא סופק במלואו.

בועד העובדים מציינים כי בסקר מיוחד שנערך בקרב עובדי החברה בחודש החולף עולה כי רוב מוחץ של העובדים ( מעל 70 אחוזים) מעוניינים לחזור ולעבוד מהמשרדים באופן משולב עם עבודה מהבית, אך ההנהלה מסרבת בתוקף לדון על אפשרות זו, למרות מבצע החיסונים.

יתרה מכך, כמעט שני שליש מהעובדים עפ"י הסקר סבורים שהמתכונת של עבודה מהבית בלבד פוגעת באיזון בין שמירה על שעות העבודה לבין ניהול חיים אישיים ומשפחתיים.

לדברי יו"ר הוועד, תומר מלול, "זוהי רק יריית הפתיחה. הגענו למצב בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת בו עובדי החברה כורעים תחת הנטל הכספי והמקצועי בגין עבודה מהבית באופן רצוף במשך שנה. החזר הוצאות על עבודה באופן זה הוא אינו בגדר מותרות, אלא חובה לנוכח מאות השקלים שעובדי החברה מוציאים מדי חודש. כל מה שקיבלנו נכון להיום הוא סכום מגוחך של 2.5 ש"ח ברוטו ליום".

עוד אומר מלול, "הדברים אינם מסתכמים רק בפן הכספי, אלא גם במישור המקצועי והארגוני. הגיע הזמן אחרי כמעט שנה של עבודה מהבית על כל השלכותיה, בין היתר גם הנפשיות להסדיר את הנושא באופן רשמי לטובת כל הצדדים. צר לנו על השיבושים והפגיעה בלקוחות , אבל גם הם צריכים להבין שאנחנו נאבקים בהנהלה מנותקת שלא מספקת פתרונות למצוקות שלנו, וזאת על מנת שנוכל להמשיך ולהעניק את השירות המקצועי והמסור שלנו".

מחברת AIG נמסר בתגובה: "חברת AIG רואה בעובדיה נכס, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, וממשיכה לתמוך לאורך כל התקופה בצרכיהם הכלכליים, הלוגיסטים והרגשיים. החברה בחרה מיוזמתה לתת מענקים שונים במהלך תקופת העבודה מהבית, ואף הציעה תוספות שכר הולמות וראויות לשנה הקרובה, עניין שאינו שכיח בעת הזו. בניגוד לנטען, מרבית עובדי החברה, כולל מחלקותיהם של חברי הוועד עצמם, עובדים כרגיל ומעניקים שירות ללקוחותיה".