לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שישי האחרון פרסמה השרה לשעבר לימור לבנת מאמר בו הכריזה על עזיבתה את הליכוד.

בשנות ה-70 הצטרפה לבנת אל המפלגה, אך במציאות של היום 'הליכוד אינו עוד הבית שהיה לי, הפך לכת של ביביסטים'. השרה לשעבר שוחחה עם בן כספית וינון מגל ב-103fm, והגיבה על החלטתה לעזוב את הליכוד.

לימור לבנת מנתה את הפרסומים לאורך השנים האחרונות, בהם נטען כי עזבה את הליכוד, על אף שלא היה כך הדבר: "השקר הזה מהודהד על ידי בלפור. בשנתיים-שלוש האחרונות בהחלט יש לי ביקורת על מהלכים של נתניהו, שבהם הוא מנסה לחסל את שומרי הסף, וכל ממלכתיות היא ממנו והלאה כבר. באפריל 2019 ביום הבחירות עצמו פרסמתי מאמר בידיעות אחרונות שכתבתי 'ועדיין מח"ל' קראתי להצביע לליכוד. בפברואר 2020 כחול לבן ניסו לעשות שימוש בדברים שכאילו אמרתי בקמפיין הבחירות שלהם ואני הזהרתי אותם בל יעשו בזה שימוש ודרשתי שיורידו את זה מיד. כלומר אני בליכוד ואני כל כולי בליכוד".

לדבריה, יש צורך להפריד בין ביקורת לגיטימית, לבין ההחלטה לעזוב את המפלגה. "החלטה שהייתה לי מאוד קשה, להודיע אתמול בלילה בווטסאפ למנכ"ל הליכוד – 'החלטתי לפרוש מהליכוד ואני מבקשת לגרוע אותי מרשימת חברי הליכוד'. הייתי חברה בתנועה 50 שנה, מנחם בגין היה חתום על פנקס החברה שלי כשהייתי בת 20. יש פער עצום ואדיר, לכן זה פשוט שקר שמנסים להדהד שוב ושוב". היא אף הודתה כי העובדה שראש הממשלה נתניהו מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים הם לא הסיבה בגינה היא עזבה.

לבנת הסבירה כי הקש ששבר את גב הגמל היה החבירה של הליכוד לבן גביר. היא תקפה את יו"ר עוצמה יהודית וטענה: "כהניסט, הומופוב. להגיד שזה היה כשהוא היה נער בן 14? כל זה לא נכון. מדובר בכהניסט. ללכת אתו יחד? הוא אומר שצריך להחזיר את תנועת כ"ך לחוק, כדי שתהיה תנועה חוקית. הוא אומר 'כהנא צדק', אדם שכולנו יודעים מה היו דעותיו, והוא מדבר על כהנא כאדם צדיק וכו'".