לא מחפש משגיחי כשרות. חגי סגל
לא מחפש משגיחי כשרות. חגי סגלצילום: ערוץ 7

ביני אשכנזי, עיתונאי שעבד ב'דה מרקר', החל לאחרונה לכתוב בעיתון 'מקור ראשון' והדבר עורר את חמתם של כמה מהעיתונאים.

אשכנזי הוא דתי בעל דעות שמאל, וב'מקור ראשון' הוא יכתוב בנושאי כלכלה ומשפט בעיקר.

"החתמתו של ביני אשכנזי הכתב השמאלני שעבד במרקר. במקור ראשון. היא רק עוד דוגמא קטנה לתפקיד החשוב של הציונות הדתית בשימור האליטה", כתב העיתונאי שמעון ריקלין בחשבון הטוויטר שלו.

אותה אליטה, לדבריו, "ששולטת במרבית הבמות התקשורתיות למרות שהיא מיעוט בחברה הישראלית. יותר עדיף היה להביא מישהו עם קול אחר שמייצג את הרוב הדומם והמושתק. וחבל".

איש ערוץ 20 בועז גולן השיב לריקלין: "זה לא אותו אחד שחוגג אצלנו באולפנים? מאי נפקא מינה?"

העיתונאי אראל סגל גם השיב לו: "שמעון חברי כאח לי טועה פה. אסור לנו להיות חלק מתרבות החרם. אסור לעשות מה שהם עושים לנו. אפשר להתווכח עם ביני, לחלוק עליו, לסתור אותו, אסור לנסות לפגוע לפרנסתו. 'דעלך סני - לחברך לא תעביד. זו היא כל התורה כולה, ואידך פירושה הוא, זיל גמור'. מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. הלל הזקן".

"אין לי בעיה עם ביני אשכנזי, הוא איש שמאל חביב", כתבה העיתונאית יערה זרד. "אבל מישהו יכול להסביר לי למה מקור ראשון לוקח איש שמאל להיות כתב משפט וכלכלה? מה זה אומר על עמדת מקור ראשון בעניין המשפטי אם זה הכתב שנבחר?"

עיתנואי 'הארץ' ג'וש בריינר השיב לה: "אפשר רק לדמיין איזו מהומה הייתה פורצת כאן אם עיתונים היו בוחרים כתבים לפי דעותיהם הפוליטיות. אולי את רוצה שנגיע לימים האלה יערה, לי ממש לא בא על זה. טוב שמקור ראשון בוחר כתבים לפי מקצועיותם ולא לפי מה שהצביעו".

עו"ד תומר נאור גם השיב: "יערה זה ציוץ דוחה במיוחד שמעליב אותך. 1. את מנסה לפגוע פה בפרנסה של אדם, שזה גועל נפש. 2. את מוכיחה פה חוסר מקצועיות ירוד במיוחד, מדובר בכתב ולא בפרשן (לא שזה משנה) ואולי באמת בערוץ 20 לא מבינים את ההבדל. 3. את פוגעת בתדמית שלך (בעיני לפחות), של מי שמקדשת ריבוי דעות בכל הערוצים".

מאוחר יותר הגיב אשכנזי לזרד. "בחיים לא החלפתי מילה עם יערה", כתב, "אבל זה לא מונע ממנה לנסות לפגוע לי בפרנסה. אז בפעם הבאה שתדברו על גיוון בתקשורת תזכרו את הציוץ הזה".

בעקבות סערת הרשת העיתונאי עקיבא נוביק הציע: "כדי שנדע את מי אפשר להעסיק בעיתונות ואת מי לא, ערוץ 20 פשוט יחלק פנקסים אדומים למתאימים".

תגובתו המיוחלת של עורך 'מקור ראשון' חגי סגל גם היא הגיע לבסוף. הוא כתב בציניות כנהוג בטוויטר: "הבהרה בעקבות כמה פניות: מערכת מקור ראשון לא פרסמה לאחרונה (ולמיטב זיכרוני, גם לא אי פעם) מכרז למשגיחי כשרות".

"אל תדאג", הגיב יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אף אחד לא חשד בכם גם לפני שאתם לא שפוטים של מנדלבליט והדיפ סטייט".

על כך כתב איש הדיגיטל אסף פאסי: "יאיר נתניהו נוזף במו"ל מקור ראשון. לאחר שנזף בעבר בעמית סגל, ולאחר שנוזף בכל מי שלא מיישר קו עם עמדותיו/משפטיו/ענייניו של אביו. מי שלא מבין שהשיח הזה הוא השחיתות הגדולה ביותר - שותף לכל המאוס בפוליטיקה הישראלית".