אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטינית
אבו מאזן ובכירי הרשות הפלסטיניתצילום: Flash90

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית קורא (ראשון) לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להכריז בהקדם על פתיחת חקירה בנוגע ל"פשעי הכיבוש הישראלי ומתנחליו המכוונים נגד בני עמנו הפלסטיני ואדמתו".

בהודעה שפרסם האשים משרד החוץ הפלסטיני את "כוחות הכיבוש ומליציות המתנחלים" בהסלמת ההתקפות נגד התושבים הפלסטינים, אדמתם, רכושם והמקומות הקדושים להם.

התקפות אלה, נאמר בהודעה, נעשית בתיאום בין הצדדים כדי להשיג את אותו יעד המגולם בייהוד העיר אל-קודס (ירושלים), הישובים סביב לה והמקומות הקדושים, בידודה של העיר מהאזור הפלסטיני הגובל בה ויישום סיפוח הדרגתי של אזורי סי באיו"ש.

משרד החוץ הפלסטיני הפנה קריאה למוסדות האו"ם וארגוני זכויות האדם לנקוט צעדים בהתאם לחוק הבינלאומי והחוק הבינלאומי ההומניטרי ולהטיל עיצומים מרתיעים על "מדינת הכיבוש והמתנחלים" כדי לאלץ אותם לציית לחוק הבינלאומי ולאמנת ז'נבה ולמצות את הדין עם מבצעי "פשעים" אלה אשר מאחוריהם עומדים ראשי הדרג המדיני, הצבאי והביטחוני.

לא מכבר קבע התיר בית הדין הבינלאומי לתובעת בבית הדין לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לאירועים שהתרחשו בשטחי איו"ש, רצועת עזה ומזרח ירושלים על בסיס הקביעה, כי הרשות הפלסטינית הינה חברה על פי אמנת רומא.