זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישר
זירת הפיגוע בצומת גיתי אבישרצילום: רפי אביטל/TPS

בחודש שעבר אירע ניסיון פיגוע בצומת גיתי אבישר בשומרון. מחבל ערבי ניסה לתקוף בסכין חיילת, אשר הדפה אותו. המחבל חוסל על ידי מפקד הכיתה שלה, שירה בו כדור מנשקו האישי והרגו.

מיד לאחר האירוע, בניגוד להוראות הצנזורה, פרסם דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן פרטים אודות הלוחמת תוך שהוא חושף את שמה, את פניה ואת פרטי משפחתה המתגוררת בלונדון.

בארגון תורת לחימה ביקרו בחריפות את התנהלותו של דובר צה''ל באירוע, וכתבו לצנזור הראשי של צה''ל תא"ל דורון בן ברק כי הדבר אף היה בגדר עבירת צנזורה ופגיעה בבטחונה האישי של החיילת.

"נסיון הפיגוע התרחש בשעה 11:30 לערך. בשעה 14:10 צייץ תא"ל זילברמן בחשבון הטוויטר האישי שלו את שמה המלא של החיילת, אשר הינה חיילת בודדה שעלתה מלונדון. נראה במסגרת קמפיין גיוס הלוחמות בו הינו עוסק בשוטף. (הלוחם שחיסל את המחבל נעדר לחלוטין מפרסום זה ושמו נותר עלום עד לרגע זה).

''מאוחר יותר באותו היום, בשעה 17:00 בערב לערך, הוציאו ביחידת דובר צה''ל באופן מסודר הודעה מסודרת בה הופיעו הלוחם והלוחמת (בנפרד), הפעם באופן מסווג. ב9.2.21 פורסם שוב שמה של הלוחמת בטקס בבית הנשיא, על פי הנראה לאחר שכבר הופץ ברבים ולא ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור''.

בתורת לחימה טענו: ''תא"ל זילברמן פעל באופן נמהר הסותר מיניה וביה את ההתנהלות הראויה באירוע מבצעי, תוך פגיעה בחיילת ובבטחונה האישי. נציין כי משפחתה של החיילת מתגוררת בלונדון, עיר מלאה במוסלמים עוינים. על פניו, קיים חשש ממשי לבטחונה כחיילת בצה"ל או מאוחר יותר כאזרחית, כאשר תא"ל זילברמן כבר יפרוש מצה"ל וימשיך לעשות לביתו".

הצנזור אישר הבוקר (א') לארגון כי אכן הדבר נעשה שלא על דעתו ובניגוד לכללי הצנזורה, אלא שלאחר הציוץ של תא"ל זילברמן בטוויטר והתפוצה הרחבה במרשתת - לא היתה אפשרות להתערב ולהסיר את הפרסום.

בנוסף, ציינו בצנזורה הצבאית, כי בוצעו תחקיר והפקת לקחים מול דובר צה''ל.

מארגון תורת לחימה מסרו לערוץ 7: "כפי הנראה, תא"ל הדי זילברמן היה להוט לפצוח בקמפיין מגדרי, גם על חשבון בטחונה האישי של חיילת בצה"ל, שעות בודדות לאחר שעמדה בסכנת חיים ממשית וניצלה בזכות תושיית מפקדה האישי. אנו קוראים לראש המטה הכללי רא"ל אביב כוכבי לפעול לתיקון יחידת דובר צה''ל, אשר נדמה כי הפכה לגוף יחסי ציבור, ולהציב עקרון ברור, כי בטחון ישראל ובטחון החיילים עומד מעל כל אג'נדה".