עקיבא ביגמן
עקיבא ביגמןצילום: Moshe Shai/FLASH90

העיתונאי עקיבא ביגמן צייץ בשבוע שעבר בדיחה על חשבון המגזר החרדי, הותקף במבול של הודעות הטרדה והיום (ראשון) הוא הגיב ב'כאן מורשת'.

כזכור, בשיא מבצע החיסונים בבני ברק, עת שהובטח צ'ונט לכל מתחסן בעיר, כתב ביגמן: "יאללה שבוע הבא מבצע חמין ומיסים. מתקדמים לאט לאט".

התגובה החרדית לא איחרה לבוא. מספר הטלפון של ביגמן הופץ בקבוצות הוואטסאפ תחת השם "חלוקת תלושים ביש חסד" לצד צילום מסך של הדברים שכתב ומאות ואלפי הודעות החלו לנחות בטלפון הנייד שלו.

חלק מהפונים ביקשו פרטים לגבי התלושים, וחלקם נחלו לחרף ולגדף אותו על הדברים שכתב.

למחרת הגיב ביגמן ואמר כי הוא איננו מתנצל. "צייצתי אתמול בדיחה על חרדים, הלילה הפיצו את המספר שלי בתור אדם שמחלק תווי שי של יש חסד", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"מאז אני מוצף בפניות של אנשים, בעלי משפחות, מנהלי מוסדות, נצרכים, עניים ואוכלוסייה במצוקה", הוסיף. "כולם רוצים תווי שי, ואולי תולים בי ציפיות כי מישהו יצר כלפיהם מצג שווא ציני ודוחה".

לדבריו, "הפרקטיקה הזו, להונות את האנשים הכי חלשים בחברה, אלה שמשלמים את המחיר הכי כבד על אורח החיים החרדי, קרבנות האידאולוגיה המנותקת של ההנהגה הדשנה - והכל בשביל איזה תרגיל או הטרלה נגד עיתונאי, זו תמצית כל מה שרע בחברה הזו".

"החברה החרדית מבוססת על התנשאות ושנאה כלפי כל מי שלא חרדי - ויותר מזה, כלפי מי שלא חרדי מהזרם הנכון או החצר הנכונה", כתב. "להם מותר לשנוא, לטנף, להסית, לקלל ולהשמיץ מגזרים שלמים באופן סיסטמטי וממסדי. אבל לנו - הכופרים, המיזרוחניקעס, המשוקצים - אסור להעביר ביקורת או לספר בדיחה".

הבוקר אמר ביגמן לדב אייכלר וזוזו אבוטבול ברדיו 'כאן מורשת': "ביטאתי איזה תחושה של ביקורת על אורח החיים של הציבור החרדי שאני גם כותב על זה הרבה, וביטאתי את זה בצורה הומורסיטית בהקשר של המבצע. אני חושב שזה לגיטימי גם להשתעשע וגם להתבדח. לגיטימי להעביר ביקורת".

את נקודת הביקורת שלו הגדיר: "על זה שנטל המס בישראל מחולק בצורה לא הוגנת במצב שבו חרדים וערבים משלמים הכי פחות מכלל האוכלוסיה בעוד שהם נהנים הכי גדולים ממדינת הרווחה".