למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: ISTOCK

נוי בר, ראש אגף ההסברה בתנועת ''אם תרצו'', סטודנטית לתואר שני וחברתו של אבנר נתניהו, עוררה דיון ער בטוויטר לאחר שקראה לדחות את חג הפורים עד להורדת התחלואה.

''למה הרבנות הראשית לא יכולה לקבל החלטה לדחות את פורים במספר שבועות? למה 'זה לא עובד ככה'? חיי אדם לא חשובים יותר מציון הפיכת הפור? מתנצלת על הגישה החילונית מדי שעלולה להצטייר, אני משתדלת לחשוב בהיגיון'', כתבה בר.

על אף שהצעתה הועלתה ברצינות גמורה, גולשים רבים השיבו לה בציניות. כך לדוגמא הגיב דודי: ''למה שלא נדחה את כל גלגל השנה. את פורים שיעשו בפסח. את פסח ב-ה' באייר, את יום העצמאות בל''ג בעומר, את ל''ג בעומר בשבועות, את שבועות בראש השנה, את ראש השנה ביוהכ"פ, את יוהכ"פ בסוכות כולל צום בסוכה, את סוכות בשמחת תורה ואת שמחת תורה שיחברו עם חנוכה''.

''יש לי רעיון יותר טוב'', הגיב הגולש אלי ברק. ''למה שלא נקדים את הכל. נגיד שפורים היה לפני חודשיים ופסח לפני חודש ואז לא נסתבך. מה שעבר, עבר''.

אביה ויס ניסה להסביר לנוי באדיבות: ''מצטערים. זה לא עובד ככה. פעם הדלקת נרות חנוכה בקיץ או תקעת בשופר באמצע דצמבר? זה לא זה. אגב, אני בעד הגבלות כלשהן בפורים''.

בר ענתה לו: ''אני לא יודעת אם יש התייחסות למגיפות לפני שפסקה הנבואה מהעולם. רק לנביא יש סמכות לדחות חג? מיליון רופאים לא מספיקים?".

אביה ניסה לענות: ''לא ראיתי שום חג שנביא דחה. יש סיפור בספר מכבים שלא חגגו את סוכות בגלל היוונים, אז כשחידשו את עבודת המקדש יהודה אמר לכולם לבוא עם 4 המינים. (יש על זה הרבה דרשות אבל לא כאן המקום). לעניינינו - לא דוחים חג, פשוט חוגגים אותו בצורה שונה. לא קהילתית וכן משפחתית''.

נוי הגיבה: ''לענייננו - זה לא יקרה. ואני לא מבקרת מגזר אחד, זו תהיה המציאות כאן וכאן. וחבל לי''.