כוכבי עם עשור ובנו
כוכבי עם עשור ובנוצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף יניב עשור הועלה הערב (א') לדרגת אלוף בטקס שנערך בלשכת הרמטכ"ל במחנה רבין (הקריה), תל אביב.

בטקס שנערך במתכונת מצומצמת בשל הנגיף קורונה, נכחו שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום מטכ''ל ובני משפחתו של עשור.

"בעיניי שני הדברים החשובים ביותר בצה"ל הם המשימה והאנשים", אמר גנץ. "להשלים את המשימה המבצעית, ולדעת לטפל ולדאוג לאנשים שמרכיבים את הצבא. כשפוגשים קושי בשדה הקרב - לא הפקודה מניעה למימוש המשימה אלא האמונה בה, המחויבות למפקדים ולחברים ותחושת השליחות. לכן, תפקיד ראש אכ"א הוא אחד מהתפקידים המשמעותיים ביותר''.

גנץ פנה לראש אכ"א היוצא: ''מוטי, אני מודה לך על עשרות שנים של שירות ועל הישגים רבים באגף כוח האדם, ואותך יניב מברך על הצטרפותך לפורום מטכ"ל. אני סומך עליך שתדע להשאיר את צה"ל הארגון הטוב ביותר במדינת ישראל ולקדם אותו מול האתגרים שמציבות לנו המציאות והחברה הישראלית".

הרמטכ"ל רב-אלוף כוכבי אמר לעשור: "פורום המטה הכללי אליו אתה נכנס זה הפורום הכי מעמיק, הכי רציני, שיטתי ויסודי שעוסק בביטחונה של מדינת ישראל 24/7, בתום לב, בטוהר כוונות, באחדות מטרה ועם אחריות עצומה. כוח אדם הינו הסוד של צה"ל שאפשר לו להתקדם, להתפתח ולפרוץ. הוא תמיד היה בליבת העיסוקים שלנו, אלא שהמציאות היא כזו שככל שהשנים עוברות, האתגר נעשה גדול יותר - גם אצל חיילי החובה, אנשי הקבע, אזרחים עובדי צה"ל ומעגלים נוספים. לא יהיו לנו את ההישגים הללו אלמלא איכות האנשים שיש לנו".

ראש אכ''א הנכנס, אלוף יניב עשור: "כאלוף בצה"ל וכראש אכ"א אני מקבל על עצמי לפעול וליצור בשמחה ואהבה ומתוך אמונה בכוחו של כל אדם. להפגין נדיבות, פרגון ורעות. ולהוביל יחד אתכם אלופי המטה הכללי ועם מפקדי האגף תהליכים שיאפשרו שוויון הזדמנויות לכל מלש"ב, תוך שיפור נקודת הזינוק שלו. העצמת המשרתים וחיזוק רוח הלחימה, תחושת השייכות, הגאווה והשליחות".